مدارس در بنگلادش پس از ۱۸ ماه تعطیلی بازگشایی شدند

مدارس بنگلادش پس از ۱۸ ماه تعطیلی که یکی از طولانی ترین تعطیلی های ویروس کرونا در جهان به حساب می آید، روز یکشنبه بازگشایی شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بازگشایی مدارس در بنگلادش پس از آن صورت گرفت که یونیسف هشدار داد تعطیلی طولانی مدت مدارس در طول بحران کووید -۱۹ نابرابری را برای میلیون ها کودک در سراسر جنوب آسیا بدتر می کند.

در داکا پایتخت بنگلادش از دانش آموزان یک مدرسه با گل و شیرینی استقبال شد و به آنها گفته شد که ماسک بزنند و دستان خود را ضد عفونی کنند. برخی از هیجان یکدیگر را در آغوش گرفتند.

“منتصر احمد” دانش آموز ۱۵ ساله هنگام ورود به محوطه مدرسه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما واقعاً هیجان زده هستیم که به مدرسه برگردیم. انتظار دارم امروز همه دوستان و معلمانم را نه از طریق لپ تاب بلکه از نزدیک ببینم.

با بازگشایی مدارس در بنگلادش، طبق دستورات بهداشتی دانش آموزان در ابتدای ورود به مداس از طریق دستگاه های تب سنج دمای بدن آنها چک می شود.

مدارس در بنگلادش در حالی پس از ۱۸ ماه تعطیلی کرونا باز می شوند که به گفته انجمن اپراتورهای مخابراتی این کشور، تنها ۴۱ درصد از ۱۶۹ میلیون جمعیت بنگلادش دارای تلفن های هوشمند هستند، این بدان معناست که میلیون ها کودک نمی توانستند به کلاس های آنلاین دسترسی داشته باشند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مقررات بازگشایی مدارس انگلیس در دوران کرونا

پیشنهادات یک عضو کمیسیون آموزش مجلس برای بازگشایی مدارس