تجهیزات بازی مهد کودک‌های همدان زیر ذره‌بین استاندارد

 مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تاکنون دوبار از تجهیزات بازی مهد کودک‌های استان با اعتبار خود مجموعه بازرسی انجام شده است.

محمد مددی شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته استاندارد ضمن ارائه عملکردی شش ماهه این اداره‌کل با اشاره به اینکه اداره استاندارد در چهار محور مأموریت‌های خود را در دستور کار قرار می‌دهد، اظهار کرد: استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی  تأیید صلاحیت است.

وی ادامه داد: اداره استاندارد در رابطه با حوزه  استانداردسازی مأموریت دارد واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان که کالاهایشان مشمول استاندارد اجباری است را طبق قانون انجام دهد

مددی اضافه کرد: در سطح استان ‌همدان در راستای اجرای این فرایندها بیش از ۴۱۰۰ نفر ساعت به آموزش مدیران کنترل کیفی پرداختند، همچنین در شش ماهه نخست سال جاری ۴۱ پروانه کاربرد نشان استاندارد صادر کردیم.

مدیر کل استاندارد استان همدان افزود: در رابطه با تدوین تمدید پروانه‌های نشان استاندارد در نیمه اول امسال ۱۴۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد تمدید شد، علاوه بر این در مدت یاد شده ۳۰ پروانه ابطال و ۳۰ پروانه نیز تعلیق شد.

وی در مورد بحث ارزیابی انطباق بیان کرد: در شش ماهه ابتدای سال ۳۴۰ بازرسی فنی از مجموعه‌های مرتبط با این حوزه انجام و سه پروانه نیز صادر شد، همچنین در بحث نظارت‌های عالیه واحدهای واحدهای تولیدی که دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند ۹۵۰ فقره بازرسی فنی انجام شد.

مددی تصریح کرد: نظارت‌ها در شبکه توزیع در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶۰۰ مورد است و ۳۰ مورد از مراکز توزیع استان به عنوان نمونه‌هایی که مشکلاتی مانند مشکوک به بی کیفیتی داشتند نیز بازرسی شدند.

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال ۲۰۰ بازرسی از آسانسور، انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به تشکیل کارگروه ماده ۴۲ و ‌رسیدگی پرونده‌های قضایی در این کارگروه تاکنون ۹ پرونده در آن رسیدگی شده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آخرین اقدامات از صدور مجوز تا اداره مهدکودک‌ها