صدور مجوز تاسیس «مهدهای کودک» تا پایان سال

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ضروری است در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری» ، «مربی محور» باشیم.

علیرضا حاجیان‌زاده در سفر یک روزه به استان زنجان در کمیته استانی انتقال مهدهای کودک، اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است. از مدیریت یکپارچه مفاهیم مختلفی استخراج می‌شود و یکی از آن ها این است که مراکز با یک روش کار را پیش ببرند.

حاجیان زاده گفت: از ۸میلیون کودک، بیش از۶میلیون، تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند و به همین منظور یکی از رسالت‌های اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می دانیم.

وی ادامه داد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهد های ما هستند نیز لازم است با برنامه ریزی های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزش های رسمی مدرسه شوند.

حاجیان زاده افزود: دو وظیفه مهم «نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی» و «بهداشت و سلامت» را بر عهده داریم که مراقبت از بهداشت و سلامت کودکان  و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس، دغدغه اصلی سازمان تعلیم و تربیت کودک است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری» باید «مربی محور» باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا داده و با یک برنامه ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.

وی گفت: ضرورت دارد دانش مربیان را ارتقاء دهیم تا به شکل کاملاً حرفه ای مهارت ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجیان زاده در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوز های جدید مراکز را صادر کنیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آخرین اقدامات از صدور مجوز تا اداره مهدکودک‌ها