۱۰ دلیل مهم برای اهمیت ندادن به فکر دیگران

زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که بخواهیم زندگی مان را بر اساس تفکرات دیگران بنا کنیم اهمیت ندادن به فکر دیگران بهترین روش برای یک زندگی ایده آل است.

طبیعت انسانی است که می خواهد دوست داشته باشد و پذیرفته شود با این حال، این اغلب منجر به نگرانی بیش از حد مردم در مورد آنچه که دیگران در مورد آنها فکر می کنند میشود ؛این نوع نگرانی بیش از حد می تواند تاثیر منفی بر زندگی شما داشته باشد. دخالت دیگران می تواند بسیار خسته کننده باشد. اجازه ندهید که توانایی های شما محدود شود. در این بخش ده دلیل وجود دارد که ثابت می کند چرا شما نباید در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند،توجه داشته باشید:

اهمیت ندادن به فکر دیگران

۱٫ این زندگی آنها نیست، پس به هیچکس مربوط نیست :

مردم حق دارند که هر چه می خواهند فکر کنند، درست همانطور که شما مجاز به فکر کردن به آنچه که می خواهید. نوع تفکر مردم نمی تواند شما را تغییر دهد مگر اینکه شما این اجازه را به آنها بدهید. این زندگی شماست و در پایان روز شما تنها فردی هستید که باید از انتخاب های خود راضی باشید.

۲٫ آنها نمی دانند بهترین برای شما کدام است:

هیچ کس هرگز در زندگی شما سرمایه گذاری نخواهد کرد. فقط شما می دانید که چه چیزی برایتان بهترین است و این شامل یادگیری از انتخاب های شما است. تنها راهی که میتوانید یاد بگیرید از طریق تصمیم گیری است، مسئولیت کامل آنها را بر عهده گیرید و به این ترتیب اگر شکست بخورید، حداقل می توانید از آن یاد بگیرید، دیگران را متهم نخواهید کرد.

۳٫ چیزی که برای دیگران درست است شاید برای شما اشتباه باشد:

مهم است که تشخیص دهید که نظر فردی اغلب بر اساس آنچه که انجام می دهید، استوار است. این تنها مشکل است، زیرا چیزی که برای دیگران ارزشمند است شاید برای شما بی ارزش باشد. ما همگی بی نظیر هستیم. فقط شما می دانید چه چیزی برایتان بهترین است.

۴٫ شما را از رویاهایتان دور خواهد کرد:

اگر شما به طور مداوم در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند نگران هستید، هرگز به جایی که به آن تعلق دارید نمی رسید. شما قصد دارید کارهایی انجام دهید که همیشه با استانداردهای مردم مطابقت ندارد.

شما در موقعیت هایی قرار میگیرید که در آن باید غرور ، و اعتبار خود را به خطر بیاندازید.اگر شما به طور مداوم در مورد آنچه که مردم فکر می کنند نگران هستید، شما هرگز خواهان انجام کارهای درست نخواهید بود.

اهمیت ندادن به فکر دیگران

۵٫ شما تنها فردی هستید که نتایج را میبیند:

در زندگی، شما با عواقب تصمیمات خود درگیر هستید. به عنوان مثال، اگر کسی پیشنهاد میکند برخی از سهام را خریداری کنید، اما شما احساس می کنید که این انتخاب مناسب نیست ، شما تنها کسی هستید که پیامدهای تصمیمات را حس میکند.

اگر سهام سقوط کند و پول زیادی از دست بدهید، شما باید با این واقعیت که به ندای درون خود گوش نکردید زندگی کنید. وقتی مردم به شما پیشنهادات و یا حتی دستوراتی می دهند، برای آنها خطر وجود ندارد. آنها مجبور نیستند با انتخاب شما زندگی کنند اما شما مجبورید.

۶٫ افکار مردم تغییر می کنند:

ما دائما در حال تغییر هستیم. برخی از فیلسوفان و نظریه پردازان نشان میدهند که ما در یک جریان ثابت هستیم، تا آنجا که ما نمیتوانیم بگوییم ما یک فردیت خاص (یا یک شخصیت ثابت) داریم.

افکار، ایده ها و دیدگاه های مردم به صورت منظم تغییر می کند و این بدان معناست که حتی اگر کسی در حال حاضر نظر منفی در مورد شما داشته باشد، شانس آن وجود دارد که در آینده نزدیک نظرش تغییر کند. بنابراین اساسا، افکار مردم واقعا مهم نیستند.

۷٫ زندگی واقعا خیلی کوتاه است:

شما فقط یک بار شانس زندگی کردن دارید، پس چرا در مورد نظرات دیگران نگران هستید؟ هر کاری که میخواهید انجام دهید، هر کس که دوست دارید باشید. شما پس از مرگ این افراد را نمی بینید.بدون نگرانی در مورد افکار و عقاید دیگران زندگی کنید.

۸٫ هر چه بکاری همان را درو میکنی:

نگرانی بیش از حد در مورد آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند می تواند به شیوه زندگی شما تبدیل بشود. اغلب مردم برای رفع نیازهایشان به شیوه دیگران رفتار می کنند.به البته این نوع رفتار می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

اهمیت ندادن به فکر دیگران

۹٫ دیگران به اندازه شما اهمیت نمی دهند:

مردم معمولا وقت زیادی را صرف تفکر از دیدگاه بیرونی نمیکنند. یک واقعیت غم انگیز اما ساده است که فرد معمولی جهان را از طریق خودشان فیلتر می کند، به این معنی است که آنها در مورد بسیاری از چیزها از نظر “من” فکر می کنند.

۱۰٫ حقیقت سخت:این امکان پذیر نیست که همه را خوشحال کنیم:

شما نمیتوانید همۀ مردم را خوشحال کنید. این غیرممکن است که به انتظارات همه افراد بپردازیم، بنابراین هیچ سودی در تلاش برای انجام این کار وجود ندارد. فقط مطمئن شوید که یکی از افرادی که به شما نیاز دارد خودتان هستید!

نتیجه:

اندیشه دیگران می تواند برای شما یک بار باشد. این می تواند شما را از زندگی کردن متوقف کند، زیرا تمام موجودات (شخصیت شما، افکار شما، اعمال شما) توسط یک استاندارد آرمانی از آنچه مردم می خواهند ببینند کنترل می شود.

هنگامی که شما غرق نظرات دیگران می شوید، خود را فراموش می کنید. شما می توانید تلاش آگاهانه برای متوقف کردن این شرایط انجام دهید؛این توانایی است که نیاز به تمرین دارد، مانند مدیتیشن. اما هنگامی که شما واقعا درک کنید که چگونه این کار را انجام دهید، جهان را کاملا متفاوت می بینید.

هنگامی که دیگر نظر افراد برایتان مهم نباشد، متوجه خواهید شد که واقعا چه کسی هستید و این آزادی همانند نفس کشیدن برای اولین بار است.

مرتبط:

رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده

چرا در مسیر موفقیت جا می زنیم و تسلیم شکست می شویم؟

چطور در یک زمان به آرامش و موفقیت برسیم؟