رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده

رسیدن به موفقیت فقط با انجام تلاش های متوالی صورت نمی گیرد، بلکه برخی از کارهای بسیار ساده ای هستند که شما را در رسیدن به موفقیت ناکام می گذارد.

همه ما در زندگی فعالیت هایی را برای رسیدن به موفقیت انجام می دهیم که تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاشمان صرف رسیدن به موفقیت می شود و باقی آن یعنی حدود ۸۰ درصد از آن صرف عادت های وقت گیر می شود و هدر می رود. عوامل مختلفی ما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد که یکی از این عوامل هدر دادن وقت و دیگری انجام فعالیت های وقت گیر است .

رسیدن به موفقیت

متاسفانه این فعالیت های وقت گیر که موجب هدر رفتن وقت می شوند خیلی زود به عاداتی در زندگی تبدیل می گردند که بدون توجه شاید هر روز آن ها را انجام دهیم بنابر این اگر می خواهید موفقیت بیشتری به دست آورید، باید این عادت های وقت کش را بشناسید و در صدد ترک آن ها بر آیید.در این بخش به معرفی ۷ مورد از این فعالیت ها می پردازیم.

حذف فعالیت های وقت گیر از زندگی وزمره سبب می شود تا وقت بیشتری را صرف کارهای مهم کنیم و با کمبود وقت در طی روز مواجه نشویم تا روز به روز بیشتر به سمت موفقیت گام برداریم . لازم است است این فعالیت های وقت گیر را بشناسید وآن ها را ترک کنید . ۷ مورد از مهم ترین این فعالیت ها عبارتند از :

۱٫نه» نگفتن مانع رسیدن به موفقیت

همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتن از عادات غلطی است که می تواند وقت شما را هدر دهد و باعث تاخیر در انجام کارهای مهم و پروژه شما شود و از میزان بهره وری شما بکاهد ، در نتیجه سبب شود که از موفقیت دور شوید. در بسیاری از مواقع در زمان های کاری پیش می آید که کسی انجام کاری را از شما میخواهد و اگر نتوانید به او نه بگویید باید وقت زیادی را صرف این کارهای نامرتبط به پروژه ی اصلی خود کنید پس اگر می خواهید به هدفتان نزدیک شوید سعی کنید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به شخص دیگری که از شما انجام کاری را می خواهد نه بگویید.

۲٫ انجام همه کار ها با هم از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد دوست دارند همه کارها را خودشان انجام دهند و به این شیوه اشتباه اصرار می ورزند اما باید بدانند این کار از کارهایی است که شما را از هدفتان دور می سازد زیرا برخی از کارهای غیر مهم را می توان به افرادی سپرد که در آن زمینه تخصص دارند و وقت خود را صرف کارهای مهم نمود تا به هدف و موفقیت نزدیک ترشوند. بهتر است این عادت غلط را ترک کنید و کاری که در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگر بسپارید و خودتان روی مسولیت های مهم تری که نیاز به توجه بیشتردارند تمرکز کنید یا اینکه آن کار های ریز را در وقت آزاد خود انجام دهید.

۳٫ نامنظم بودن باعث نرسیدن به موفقیت می شود

بی نظمی در محل کار سبب می شود که در مواقع لزوم نتوانید به وسایلتان دسترسی داشته باشید و وقت زیادی را صرف پیدا کردن وسایل مورد نیاز کنید و در نتیجه نتوانید کارتان را در زمان مشخص به پایان برسانید و از رسیدن به هدفتان باز بمانید.

نامنظم بودن برگه های مورد نیاز و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات آخر نمونه از این نامنظمی ها هستند. شما می توانید با کمی نظم دادن به محیط کارتان از این بی نظمی ها جلوگیری کنید.

۴٫ نرسیدن به موفقیت با حواس پرتی های دائمی

مطالعات انجام شده نشان دهنده این بوده که هر ۱۱ دقیقه کارمندان دچار حواس پرتی می شوند. حواس پرتی از عواملی است که باعث می شود وقت بیشتری را صرف کارها کنید و شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد. هنگام کار کردن عوامل و عادت و رفتارهای زیادی سبب حواس پرتی ما می شود و این حواس پرتی باعث می شود تا نتوانیم بر روی موضوع اصلی خود تمرکز کنیم یکی از این کارها که سبب حواس پرتی می شود عادت چک کردن ایمیل ها است.شما می توانید با ترک عادت هایی که سبب پرتی حواس می شوند تمرکز خود را بر سر موضوعات اصلی که قصد انجام آن را دارید حفظ کنید. برای این کار می توانید زمان مشخصی برای انجام کارها در نظر بگیرید ، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید ،به دوستان خود بگویید زمان دیگری با آن ها صحبت خواهید کرد.

۵٫ چند وظیفگی از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد می پندارند انجام کارها با یکدیگر سبب می شود که در وقت خود صرفه جویی کنند و با این روش بهره وری خود را بالا ببرند اما نمی دانند انجام چند کار با یکدیگر سبب می شود که مغز نتواند روی تمامی این کارها تمرکز کافی داشته باشد و عدم تمرکز مغز باعث می شود مدت طولانی تری به این کارها اختصاص یابد ، در نتیجه شما را از رسیدن به هدف و موفقیت دور نگه می دارد پس بهتر است به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در یک مدت زمان مشخص آن را انجام دهید و سپس به سراغ کار دیگر بروید.

۶٫ عالی خواستن همه چیز مانع رسیدن به موفقیت

یکی از کارهایی که ما را همواره از رسیدن به موفقیت باز می دارد انجام همه کارها در حد عالی است که بسیار زمان گیر می باشد و می تواند برای شما آزار دهنده نیز باشد و صبر و زحمت زیادی در پی دارد. اگر چه خواسته همه ما این است که کارهایمان را در حد عالی انجام دهیم اما انجام کارها در حد عالی ممکن است شما را در یک مرحله کاری نگه دارد و نتوانید پیشرفت کاری داشته باشید بنابراین لازم است این عادت را ترک کنید و به جای آن وظیفه خود به درجه خوب و کافی برسانید.

۷٫ نرسیدن به موفقیت با چک کردن دائم ایمیل ها

یکی از راه های عدم رسیدن به موفقیت صرف وقت برای کارهای بیهوده است.یکی از این کارهای بیهوده چک کردن دائم ایمیل است که وقت زیادی را تلف می کند.اگر می خواهید در هنگام کار زمان زیادی را صرف این کار نکنید بهتر است اطلاعیه دهنده های دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت خود را طوری تنظیم کنید که در هنگام کار زمان شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل نگیرند.شما می توانید روزی فقط دو یا سه بار ایمیل های خود را چک کنید و عادت چک کردن دائم ایمیل ها را که کاری بیهوده و وقت گیر است و شما را از رسیدن به هدف باز می دارد را از بین ببرید.