آخرین اقدامات از صدور مجوز تا اداره مهدکودک‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش در ارتقاء کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

رضوان حکیم زاده مهم‌ترین تصمیمات و برنامه‌های در دست اقدام وزارت آموزش‌وپرورش را مطابق فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با آموزشی و پرورشی بودن مهدکودک‌ها و اهمیت دوره پیش‌دبستانی تشریح کرد.

حکیم زاده اولین اقدام انجام‌شده را درخواست استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش از دبستان در معاونت آموزش ابتدایی دانست و گفت: استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی جهت انجام مأموریت‌های موجود در رابطه با دوره پیش‌دبستانی و وظایف جدید در رابطه با مهدکودک‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در این رابطه موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور شده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی افزود: طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی از قبل از تولد تا ورود به دبستان و حضور فعال در جلسات تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طراحی الگو و تأمین استلزامات اجرای فرامین مقام معظم رهبری و ایفای نقش حاکمیتی وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه باتربیت در مهدکودک و دوره پیش‌دبستانی از اقدامات دیگر در خصوص اهمیت موضوع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها است.

وی گفت: خوشبختانه موفق به تدوین برنامه عمل تحقق منویات مقام معظم رهبری شدیم و این برنامه را جهت نهایی سازی؛ ابلاغ و اجرا به دفتر وزارتی ارائه داده‌ایم.

حکیم زاده ادامه داد: همچنین تدوین پیش ­نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی جهت تصویب در شورای عالی آموزش‌وپرورش، تدوین نظام شایستگی حرفه‌ای مربیان مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی، طراحی برنامه رشد و تعالی کودکان در خانواده آگاه و همگام با اوان کودکی و تدوین پیش‌نویس سند جامع تربیت اوان کودکی با محوریت وزارت آموزش‌وپرورش نیز از دیگر اقدامات اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش ابتدایی با اشاره به صدور مجوز دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک گفت: صدور مجوز مهدهای کودک توسط وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات اجرایی پس از طی مراحل قانونی و اخذ تصمیمات کلان ملی در این زمینه است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چگونگی دریافت شهریه توسط مهدکودک‌ها

ابلاغ استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها به سازمان بهزیستی