رونمایی از «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان»

مراسم رونمایی از نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی به‎‌نشر، مراسم رونمایی از نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان»، روز شنبه ۱۸ دی‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در محل کتابفروشی تهران واقع در تهران، روبه‌روی در اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان»، نشریه‌ای است که بر نقد و نظر پیرامون مجموعه مسائل ادبیات دینی مرتبط با مخاطب کودک و نوجوان متمرکز است و به طرح دیدگاه‌های صاحب‌نظران این عرصه می‌پردازد. گستره موضوعی این مباحث از تعاریف مبنایی تا جزئی‌ترین مسأله‌های کاربردی دست‌اندرکاران تولید این گونه ادبی است.
این نشریه به مدیرمسئولی حسین سعیدی و سردبیری سیداحمدمیرزاده و با مطالبی از استادان ادبیات حوزه کودک و نوجوان همچون سیدجواد بهشتی، غلامرضاحیدری ابهری، علیرضا سبحانی‌نسب، مرتضی دانشمند، عبدالعظیم کریمی، علی‌محمد رفیعی، سیدمحمدمهاجرانی، محسن هجری، محمودپوروهاب، انسیه‌سادات موسویان و …  در ۱۸۰ صفحه منتشر شده است.

ادبیات دینی، چیستی، اصول و عناصر، فرشتگان و شیطان در متون دینی و دست‌مایه‌های داستانی آن، تجربه ادبیات دینی کودکان در غرب، بهره‌ها و مخاطره‌ها و تجربه‌های نوشتن داستان دینی برای کودکان و نوجوانان از جمله سرفصل‌های منتشرشده در نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» است.

مخاطب این گاهنامه، نویسندگان، تصویرگران، ناشران، پدران و مادران، معلمان و مربیان و تمام کسانی‌اند که دغدغه انتقال آموزه‌ها و مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان این سرزمین را دارند و برای هدف مقدس خود به قالب‌های ادبی دل بسته‌اند.
«گاهنامه ی ادبیات دینی کودک و نوجوان»، بر آن است فرصتی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دغدغه‌مندان و دلسوزان این عرصه فراهم کند و راهکارهایی برای برون‌رفت از تنگناهای مسیر آفرینش این آثار بیابد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

اولین شماره گاهنامه نقد کتاب کودک و نوجوان