“قصه” گشودن دریچه ای برای بیان موضوعات مختلف

نخستین جلسه بیست و سومین جشنواره قصه گویی در سالن کنفرانس مجتمع آفرینش اداره کل کانون هرمزگان با حضور اعضای شورای فرهنگی و مسئولان کمیته‌های جشنواره برگزار شد.

پروین پشتکوهی در خصوص اهمیت و جایگاه قصه گویی، افزود: اولین قصه‌گو خداوند است که برای بیان فرامینش از قالب قصه استفاده شد و مطالبی بسیاری از دریچه قصص برای بشر بیان شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اشاره به شیوه‌نامه جشنواره امسال تصریح کرد: شیوه‌نامه جشنواره چراغ راه ماست و تک تک مسئولان کمیته‌ها موظفند بر اساس شیوه‌نامه و احکام صادر شده عمل کنند.

پشتکوهی اظهار کرد: خوشحالیم که یکبار دیگر شاهد شروع جشنواره بین‌المللی در سطح استان هستیم و این افتخار بزرگی برای ما کانونی هاست که باوجود شرایط کرونایی این رخداد مهم فرهنگی برگزار میشود.

وی ضمن تقدیر از نماینده قبلی انجمن الهام اشرافی جاسکی، افزود: خوشبختانه هنر قصه‌گویی طی سال گذشته موفقیت‌های بسیاری در بین اعضا انجمن و انعکاس فعالیت‌های آنان داشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان همچنین در خصوص انتصاب “عفت تفضلی” نماینده جدید انجمن قصه‌گویی، خواستار استمرار تلاش‌ها و فعالیت‌های انجمن در راستای اعتلای فرهنگ والای قصه‌گویی شد.

وی اضافه کرد: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ متفاوت دوره‌های قبل، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در گروه‌های سنی  مختلف شامل دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها  می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

پشتکوهی در پایان خاطرنشان کرد: فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در ۳۰ آذر و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

قصه