برگزاری حضوری کلاس‌ها بستگی به تصمیمات ستاد کرونا دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری حضوری یا غیرحضوری کلاس‌ها بستگی به شرایط مهرماه و دستور العمل‌های ستاد کرونا دارد، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۴ هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی استان ثبت نام کنند.

محمد زمانی در گفت‌وگویی در مورد ثبت‌نام پیش دبستانی‌ها، اظهار کرد: ثبت‌نام هم اکنون تا تا پایان آبان ماه جاری ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته  ۱۶ هزار نوآموز برای شرکت در کلاس‌های پیش دبستانی، ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: والدین در شهرستان‌های استان نیز می‌توانند با مراجعه به سایت پادا ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.

زمانی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری آموزش پیش از دبستان رشد همه جانبه کودکان است؛ به همین دلیل این دوره باید از برنامه و فعالیت‌هایی تشکیل شود که در کنار پر کردن اوقات فراغت کودکان، باعث رشد ذهنی و جسمی آن‌ها شود.

وی یادآور شد: رشد اولیه کودک بر سلامت اجتماعی و عاطفی او تأثیر می‌گذارد؛ در سال‌های اولیه کودک با حضور در مهدکودک یا مدرسه مسائلی مانند جدایی از والدین، ​​مشارکت و همکاری گروهی حل مشکلات از طریق سازش و اشتراک‌گذاری وسائل با دیگران را یاد می‌گیرد؛ والدین و معلمان می‌توانند در پرورش عشق به یادگیری، به ذهن جوانان در ایجاد احساس استقلال و کنجکاوی کمک کنند؛ پیوندهای حسی با والدین، تجربیات یادگیری و تعاملات عاطفی همه در رشد کودک تأثیر می‌گذارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کلاس های جبرانی تابستانه برای نوآموزانی که پیش‌دبستانی نرفته‌اند