شیراز محق‌ترین میزبان برای جشنواره شعر غدیر است

عضو هیئت داوران هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر معتقد است که با توجه به نقش شیراز به عنوان خاستگاه رویدادهای فرهنگی در ادوار مختلف، این کلانشهر محق ترین مکان برای میزبانی این جشنواره محسوب می‌شود.

کمال شفیعی، شنبه ۲ مرداد به خبرنگاران گفت: از آنجا که این کلانشهر، همواره گهواره شعر ایران محسوب می‌شود، قطعا توجه ویژه‌ای را می‌تواند به خود جلب کند، چرا که شیراز همیشه خاستگاه اتفاقات مهم فرهنگی در ادوار مختلف بوده است.

او که برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت شعر آیینی را یک فرصت می‌داند، افزود: در سال‌های گذشته شیراز به عنوان متولی بخش عمده‌ای از شعر آیینی کشور مطرح بوده است.

این شاعر آیینی با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی با محوریت غدیر می‌تواند نقش پر رنگی در تبیین مسائل فرهنگی، دینی و آیینی داشته باشد، افزود: از این منظر شعر غدیر جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که اصل ممیز تفکر و اندیشه ما ایرانیان است.

شفیعی مجددا یادآور شد که شیراز نقش پر اهمیتی در این باره دارد و می‌تواند فرصتی برای بهتر دیده شدن باشد، زیرا این کلانشهر خاستگاه شاعران مهم و تاثیرگذاری در جریان ادبیات آیینی کشور است.

او ابراز امیداوری کرد که به جای پرداختن به رویداهای مشابه نظیر این جشنواره، تمام انرژی‌ها بر برگزاری هر رویداد متناسب با پایگاه شکل گیری‌ها متمرکز شود.

این شاعر آیینی با تاکید بر اینکه شیراز با پشتوانه‌ای که دارد شایسته ترین مکان برای برگزاری شعر غدیر است، خواستار پرهیز از اقدامات موازی در دیگر استان‌ها و جلوگیری از برگزاری جشنواره‌هایی که از کیفیت کمتری برخوردارند، شد.

شفیعی همچنین از شاعرانی که دغدغه شعر آیینی دارند و در حوزه ادبیات آیینی قلم می‌زنند هم خواست تا اهتمام ویژه‌ای به جشنواره بین‌المللی غدیر در شیراز داشته باشند تا جشنواره به عنوان یک نهاد برومند در سطح ملی و بین‌المللی خود را نشان دهد.

هشتمین جشنواره شعر غدیر به میزبانی شیراز و در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود و ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان برگزار شده و قرار است طی دهه اول مردادماه، نتایج داوری آن اعلام شود.

منبع: ایسنا