۱۴۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۴۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در کشور شناسایی شدند.

احمدرضا پرنده در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی وضعیت این استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: با شناسایی این تعداد کودک بازمانده از تحصیل در ابتدا فهرستی از این کودکان از وزارت آموزش و پرورش گرفته شد و سپس اطلاعات والدین این کودکان در پایگاه رفاه ایرانیان ثبت شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی در شهریور امسال با دریافت کد ملی والدین این کودکان و مشخصات و آدرس محل سکونت سرپرستان این کودکان بازمانده از تحصیل، ۱۱۴ هزار پیامک به این افراد ارسال شد و در نهایت  به این تعداد پیامک ۱۱ هزار نفر پاسخ دادند.

پرنده تصریح کرد: با توجه  به اهمیت موضوع و ورود به مساله، بازدید از محل سکونت این افراد در دستورکار قرار داده شد تا علت بازماندگی از تحصیل این کودکان و راهکارهای رفع آن به درستی بررسی شود.

بازمانده از تحصیل

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معلولیت را از اصلی‌ترین علت‌های بازماندگی از تحصیل کودکان اعلام کرد و گفت: تلاش شده تا با بهره گیری از ظرفیت موسسه‌های خیریه و مراکز توانبخشی معلولیت این افراد را در صورت امکان درمان و فرایند تحصیل را برای این کودکان تسهیل کنیم.

پرنده، موسسات خیریه را بازوی توانمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازگشت کودکان به فرایند تحصیل دانست و افزود: امید می‌رود با همکاری‌های بین‌بخشی زمینه بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل را به چرخه فراگیری علم و دانش در مدارس فراهم کنیم.

وی، مشاوره‌های پزشکی و انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج و بارداری را از راهکارهای پیشگیری از معلولیت کودکان دانست و گفت: علاوه بر این والدین به محض اطلاع از نوع معلولیت کودک خود نظیر گفتاردرمانی و ناتوانی در راه رفتن باید به مراکز توانبخشی و گفتاردرمانی مراجعه کرد تا این معلولیت کنترل و درمان شود.

 

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به چهارمحال و بختیاری از موسسات خیریه و مراکز توانمندسازی کودکان این استان بازدید کرد.

منبع: ایرنا