بازگشایی مدارس آمریکا و سردرگمی در استفاده از ماسک

در آستانه بازگشایی مدارس در آمریکا، ایالت های مختلف این کشور دستور العمل های متفاوتی در استفاده و یا عدم استفاده از ماسک اعلام کرده اند و این درحالی است که سویه دلتا هم اکنون بسیاری از کودکان را در معرض ابتلا به این ویروس قرار داده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد: در ایالت های کالیفرنیا و ایلینویز آمریکا استفاده از ماسک برای دانش آموزان اجباری اعلام شده ، در حالیکه در ایالت فلوریدا و آریزونا استفاده از ماسک ممنوع اعلام شده است. از سوی دیگر  ایالت جوروجیا این مساله را به خود مسئولان مدارس واگذارده کرده است، دستور العمل زدن یا نزدن ماسک در مدارس آمریکا ایالت به ایالت فرق می کند.

وال استریت ژورنال افزود: بازگشایی مدارس این باعث سردرگمی برای والدینی شده که ناگزیر به فرستادن کودکان خود به مدارس در سال تحصیلی جدید در آمریکا هستند، درحالی که «مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری » در آمریکا (CDC)  با صدور دستور العملی جدید درماه ژوئیه گذشته، زدن ماسک برای دانش آموزان در محیط های سربسته مدارس را توصیه کرده است.

هراس از مبتلا شدن هرچه بیشتر کودکان به کووید-۱۹

درهمین حال نشریه انگلیسی گاردین نیز با پوشش این خبر نوشت: درحالی توصیه های متضاد درباره زدن ماسک در مدارس در آمریکا داده شده که اکنون ویروس«سویه دلتا» موجب شده کودکان بیشتری به کووید-۱۹ مبتلا و بیمار شوند که این مساله موجی از بیم را به همراه داشته است.

گاردین نوشت: به گفته کارشناسان کودکان هم اکنون هم قربانی و هم ناقل کووید-۱۹ شده اند و بیمار و مبتلا شدن هرچه بیشر کودکان به سویه دلتا را هشدار آمیزخواندند.

 ۱۲ ساله ها هم باید واکسن کرونا بزنند

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: درحالی که هنوز ۹۰میلیون نفر از آمریکایی ها واکسن کرونا نزده اند، اکنون تزریق واکسن کووید-۱۹ برای نوجوانان ۱۲ ساله و زیر این سن نیز مجاز اعلام شد.

بنابراین گزارش شمار بسیاری از کودکان در آمریکا  به علت شیوع ویروس سویه دلتا به ویروس کرونا مبتلا  شده اند که هم اکنون یکهزار و ۴۵۰ کودک مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا بستری شده اند.

گاردین نوشت: کارشناسان می گویند زدن ماسک برای کودکان در مدارس نجات جان افراد است، زمانی که از کودکان خواسته می شود تا ماسک بزنند برای آنها تا اندازه ای ناراحت کننده است، کودکان زیر سن ۱۲ سال چنانچه ماسک نزنند و آنها به کرونا مبتلا شوند، آنگاه این ویروس هرچه شدیدتر درمحیط انتشار می یابد.

بنابر داده های تارنمای   «وردمترز دات اینفو»  (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۲۰۳ میلیون نفر گذشت که از این تعداد بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا که از این تعداد بالغ بر ۶۳۳هزار نفر جان باخته اند همچنان کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

منبع: ایرنا