فراخوان بخش «ترویج خواندن» جایزه «آسترید لیندگرن»

فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود «آسترید لیندگرن» ۲۰۲۳ منتشر شد.

شورای کتاب کودک در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: کمیته جوایز  این نهاد از افراد و یا نهادهایی که فعالیت‌ ترویج خواندن انجام می‌دهند دعوت می‌کند که به این فراخوان پاسخ دهند.

برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان  را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل: عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه (۲۵/۱۱/۱۴۰۰) به آدرس ایمیل cbctarvij1400@gmail.com ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی آسترید لیندگرن و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بیان نهاده شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود. جایزه آلما در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته هر کشور، به قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها نیز اختصاص می‌یابد. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت‌ها و تداوم اجرایی پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است.

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برگزاری مراسم اهدای جایزه «آسترید لیندگرن»