چند داستان خارجی منتشر شد

کتاب داستان «عشق در عصر کودتا» نوسته مرجان کمالی با ترجمه جلیل جعفری، «کتابخانه نیمه‌شب» نوشته مت هیگ با ترجمه صبا نوروزی و نیز «پسربچه» نوشته تاکه‌شی کیتانو با ترجمه پرویز جاهد منتشر شد.

داستان «عشق در عصر کودتا» نوسته مرجان کمالی با ترجمه جلیل جعفری در ۳۸۳ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۹۵۰۰ تومان توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: «عشقی که در زمین سیاست‌زده و زمانه پرآشوب سال ۱۳۳۲ در تهران به یک نگاه می‌روید اما در گرماگرم غرور و سقوط یک ملت، به ناگاه فرو می‌ریزد. این شروع ماجرایی است که چند نفر را به هم پیوند می‌دهد تا چند دهه بعد در سرزمینی دیگر، زایش دوباره‌ای از آن را به چشم ببینند.

یک داستان پرشور و شیرین که بر داستان‌های عاشقانه گذشته سایه می‌افکند. طرفداران مارتا هال و آذر نفیسی از این رمان لذت می‌برند.

روزنامه رجیستر هرالد 

این کتاب نمونه رمانی است درباره چند خانواده و درمورد این‌که چگونه اسرار ما در زندگی‌های‌مان دیوار می‌سازد و ما را بیمار می‌کند. درباره عشقی که جاودانه می‌شود و مداخله گاه‌به‌گاه تقدیر، ما را وامی‌دارد گام در راه‌هایی بگذاریم که هیچ‌گاه در خواب و رویا هم نمی‌دیدیم.

روزنامه میزورین 

 

همچنین  رمان «کتابخانه نیمه‌شب» نوشته مت هیگ با ترجمه صبا نوروزی در ۳۷۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۹هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: «کتابخانه نیمه‌شب» تجربه غریب و منحصربه‌فرد دختری حرمان‌زده و نومید است که به خط قرمز زندگی‌اش نزدیک شده و در برزخ بین مرگ و زندگی مجال می‌یابد زندگی‌هایی را تجربه کند که از اوان کودکی تا آخرین لحظه پیش از اقدام به خودکشی، بار سنگین حسرت‌شان را به دوش کشیده است.

رمانی بسیار ساده و روان و در عین حال کاوشی ژرف در بطن زندگی و معنای آن. درست در لحظه‌ای که ققنوس امید زندگی در شعله‌های حسرت و حرمان خاکستر می‌شود، تولدی دوباره همه چیز را عوض می‌کند.

روایتی افسون‌کننده مملو از طنز و صمیمیت و بزرگداشتی باشکوه از نقش کتاب در تحول زندگی.

ساندی تایمز

لذتی بی‌نظیر از خواندن چندین و چند داستان، فقط در یک رمان.

دیلی میل 

 

مجموعه داستان کوتاه «پسربچه» نوشته تاکه‌شی کیتانو با ترجمه پرویز جاهد نیز در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان توسط نشر کتاب پارسه به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب شامل سه داستان نسبتا بلند است که به زبانی ساده نوشته شده و درباره دنیای نوجوانی و تفاوت آن با دنیای بزرگسالی است؛ سه داستان به ظاهر مجزا که با تم‌های برادری، کودکی و بلوغ به هم پیوند خورده‌اند.

مفهوم «برادری» در فیلم‌ها و قصه‌های کیتانو، تم برجسته‌ای است. «پسربچه» نیز داستان برادرانی است که وقتی در مدرسه یا خیابان مورد آزار دارودسته اوباش زورگو قرار می‌گیرند، نمی‌توانند تحقیر و ذلت برادرشان را تحمل کنند.

این داستان‌ها مقدمه خوبی برای ورود به دنیای خشن، مردانه و پررمزوراز تاکه‌شی کیتانو است؛ داستان‌هایی که با نگاهی انسانی و شاعرانه، از طریق نثری تب‌دار و بلورین و از زاویه‌دید چند کودک گفته می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انواع سبک‌های کتاب‌های داستانی را بشناسید