ابتلای ۱۰۰ کودک و نوجوان قروینی به کرونا طی هفته اخیر

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میزان ابتلا به کرونا در افراد کمتر از ۱۸ سال در هفته آخر دی ماه ۲۱ مورد بود اما این میزان در هفته اخیر به ۱۰۰ مورد رسیده است که نگران‌کننده است و باید آماده طوفان امیکرون باشیم اما محدودیت مالی داریم و نمی‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

عبدالله دیده‌بان در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۰ بهمن ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شاهد افزایش شیوع کرونا در استان قزوین هستیم، برخلاف تصوراتی که قبلاً وجود داشت میزان کشندگی امیکرون نسبت به دلتا بیشتر است، بنابراین نباید این سویه را نادیده بگیریم.

وی افزود: طی تحقیقاتی که اخیراً در جهان صورت گرفته است، میزان ماندگاری ویروس در سطوح پلاستیکی ۲۰۰ ساعت برآورد شده است، بنابراین رعایت پروتکل‌ها همچنان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: میزان ابتلا به کرونا در افراد کمتر از ۱۸ سال در هفته آخر دی ماه ۲۱ مورد بود اما این میزان در هفته اخیر به ۱۰۰ مورد رسیده است که نگران‌کننده است و باید آماده طوفان امیکرون باشیم اما محدودیت مالی داریم و نمی‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین از تأمین اجتماعی ۱۲۰ میلیارد تومان است و ۷۰ درصد بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند و درآمد عمده ما از این بخش است، برای تأخیر پرداخت مطالبات اگر بیش از سه ماه بگذرد باید جریمه دیرکرد پرداخت شود، بدهی تأمین اجتماعی به ما بیش از یک سال است.

دیده‌بان یادآور شد: پزشکی که تمام وقت است باید از این منابع درآمد کسب کند، چطور می‌توانیم پزشکان را در بخش دولتی نگهداریم درحالی‌که نمی‌توانیم حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم.

منبغ: ایسنا

مرتیط:

چگونگی تشخیص بیماری آنفلوآنزا فصلی از کرونا

کرونا در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله بیش از هر گروه سنی دیگری شایع است