معرفی ابتکار شهر دوستدار کودک سمنان در یونیسف

معرفی ابتکار شهر دوستدار کودک سمنان در یونیسف

معرفی ابتکار شهر دوستدار

مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری سمنان گفت: کتابخانه رنگین کمان شهرداری سمنان به عنوان ابتکار شهر دوستدار کودک سمنان در یونیسف معرفی شد.

علی اکبر بنی‌اسدی  اظهار کرد: یونیسف به مناسبت برگزاری اجلاس شهرهای دوستدار کودک در سال ۲۰۱۹، تحت عنوان “جوایز الهام‌بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک ۲۰۱۹”، از راهکارها یا پروژه‌های نوآورانه و الهام‌بخش که موجب ارتقای سطح رفاه و سلامت کودکان و نوجوانان در سطح محلی، شهرها و جوامع می‌شود، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: شهرداری سمنان نیز ایده “کتابخانه تخصصی رنگین کمان” ویژه کودکان و نوجوانان را به این اجلاس ارائه کرد که در کتابچه جوایز الهام‌بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک از سوی یونیسف چاپ شد.

مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در کتابچه جوایز الهام‌بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک، ۱۵ نمونه از اقدامات ۹ شهر ایران آورده شده است.

بنی‌اسدی یادآور شد: اخیراً یونیسف ایران و وزارت کشور اعلام کردند که سمنان و ۱۱ شهر ایران به عنوان شهرهای پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده‌اند.

“کتابخانه رنگین کمان شهرداری سمنان ” به عنوان اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان کشور در سال ۱۳۸۹ تأسیس و با بیش از ۱۳ هزار عضو دارای بیش از پنج عنوان کتاب است.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

اعلام جزئیات جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان

انتشار چهار کتاب تصویری از تصویرگر بزرگ

هشدار یونیسف درمورد فقر کودکان به‌دلیل شیوع کرونا