آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله ها در مازندران

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز اجرای همزمان واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال به صورت اختیاری خبر داد.

قاسم اویس در گفت و گو ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: واکسن این گروه اختیاری و از امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با تزریق واکسن کرونا از کودکان مراقبت می‌کنیم افزود: براساس دستور العمل‌های بهداشتی، واکسن‌های مناسب این گروه سنی، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی لازم است همه گروه‌های سنی واکسن خود را دریافت کنند، گفت: سویه جدید کرونا  اُمیکرون می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد و سلامتی کودکان و نوجوانان را تهدید کند.

اویس خاطرنشان کرد: حدود ۲۱۲ هزار دانش آموز گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مازندران واکسن کرونا تزریق کردند و تاکنون عوارض خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

وی درباره اعمال محدودیت‌ها در مازندران، گفت: با توجه به وضعیت کرونایی استان همه مدارس و دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها زرد و نارنجی به مدت یک هفته تعطیل است و کلاس‌ها در شهرهای دارای رنگ‌بندی آبی نیز به صورت تلفیقی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به طور حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: تالارها نیز به مدت یک هفته تعطیل و رستوران‌ها هم در این مدت فقط برون بر خواهند بود.

منبع: ایسنا

مرتیط: 

چراغ سبز اروپا به فایزر برای واکسیناسیون کودکان