روند صعودی مراجعین و مبتلایان سرپایی در سمنان

 دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند صعودی مراجعین و مبتلایان سرپایی مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن هشدار در خصوص هرگونه عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی به پروتکل‌های بهداشتی بهخطر شیوع موج ششم کروناویروس اشاره و اظهار کرد: بی‌تردید هرچقدر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر باشد، ارتفاع موج شیوع کرونا کوتاه‌تر و مدت زمان شیوع بیماری و ماندگاری آن در جامعه کم‌تر خواهد شد.

وی به شیوع سویه جدید کرونا ویروس سویه موسوم به امیکرون در کشور پرداخت و تصریح کرد: باید همه توان خود را در راستای اطلاع رسانی مجدد و آگاهی‌سازی مردم نسبت به این سویه جدید به‌کر گیریم؛ چرا که به‌هر اندازه که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت به خرج دهیم، بی‌تردید ارتفاع موج جدید و مدت زمان شیوع بیماری و ماندگاری آن در جامعه کمتر می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در حوزه بهداشتی نیز باید نظارت‌ها و بازدیدها در تمامی شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه بیش از پیش افزایش یابد و همکاران واحدهای بهداشتی از جمله بهداشت محیط، بیماری‌ها، مدارس، روان و… معاونت بهداشتی باید همچون گذشته در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید در همین راستا، مراحل غربالگری، شناسایی و پیگیری وضعیت افراد مبتلا به این ویروس با جدیت تمام انجام شود تا شاهد گسترش و همه‌گیری مجدد این بیماری در مناطق تحت پوشش دانشگاه نباشیم.

دکتر قدس با اشاره به زرد شدن وضعیت اکثر شهرستان‌ها در این استان گفت: براساس اعلام آخرین رنگ‌بندی کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکثر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه در وضعیت زرد هستند و با توجه به این که آمار مراجعین و مبتلایان سرپایی به کووید۱۹ رو به افزایش است، امیدواریم با رعایت موارد و مسائل بهداشتی از سوی مردم و اقدامات در حال انجام از سوی حوزه سلامت، در هفته‌های آتی به سوی کاهش ابتلا به بیماری گام برداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: در این شرایط، تزریق دوز سوم واکسن کووید۱۹، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها را نباید فراموش کنیم.

دکتر قدس از آغاز تزریق واکسن کووید-۱۹ برای کودکان ۹ تا۱۲ سال نیز در مراکز واکسیناسیون شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و خصوصا سویه جدید، تزریق دوز سوم واکسن است.

منیغ: ایسنا

مرتبط:

ایده‌های نمایشی هنرمندان سمنانی بررسی شد