مسابقات کتاب‌خوانی؛ بهانه‌ای برای آشنایی با یار مهربان

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: مسابقات کتاب‌خوانی بهانه‌ای برای ترویج و تشویق مردم به سمت خواندن کتاب است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت کتاب، اظهار کرد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بهانه‌ای است در ایجاد و افزایش انگیزه و توانایی افراد تا برای کتاب‌ خواندن تلاش کرده و توانایی خود را محک زنند که در نهایت باعث افزایش میزان مطالعه خود افراد می‌شود.

وی افزود: هدف نهایی ما از برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی این است که به این بهانه افراد را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی تشویق و ترویج و یک انگیزه برای آن‌ها ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «آزادی معنوی»، تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آزادی معنوی» نوشته شهید مرتضی مطهری در سطح ملی با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان به مناسبت ماه رمضان و بزرگداشت روز معلم برگزار می‌شود.

نیک‌بخش ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه و تهیه فایل کتاب تا آخر ماه رمضان می‌توانند به سایت‌های www.samakpl.ir و http://zanjan.navideshahed.com مراجعه کنند که در پایان به ۴۲ نفر از برگزیدگان به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهید مطهری جوایزی اهدا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب و بیان اینکه برای نفرات اول، دوم و سوم این دوسالانه لوح تقدیر، تندیس دوسالانه و به ترتیب مقام هدیه نقدی ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ یورو در نظر گرفته‌ شده ‌است، عنوان کرد: پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب امسال در موضوعاتی مانند کتاب و کودک، کتاب، کتاب‌دار و کتابخانه، کتاب و کرونا و کتاب و رسانه نیز برگزار می‌شود. البته در این دوره بخش ویژه هنرمندان مبتدی هم به این جشنواره اضافه شده ‌است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانند به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا