آیا کرونای انگلیسی بیشتر بر روی کودکان اثر دارد؟

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران معتقد است تنها دلیل افزایش تعداد کودکان درگیر کرونا، شدت شیوع بالای ویروس کرونای انگلیسی است و میزان آسیب تفاوتی ندارد.

محمدرضا حق‌شناس  با اشاره به نحوه تستهای کرونا برای کودکان، اظهار کرد: در تست کرونای کودکان از ترشحات بینی و گلو نمونه گیری انجام‌می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا کرونای انگلیسی بر روی کودکان تاثیر بیشتری دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: سرعت انتقال در کرونای انگلیسی بیشتر است اما به لحاظ بیماری‌ زایی تفاوتی ندارد. از آنجایی که میزان آلودگی افراد به دلیل سرعت سرایت بیشتر می شود پس طبیعی است که افراد بیشتری مبتلا شوند.

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران با تاکید بر اینکه شدت عفونت این نوع کرونا بیشتر از انواع دیگر نیست، تصریح کرد: به طور مثال اگر ۱۰۰ بچه به ویروس مبتلا شوند و میزان  مراجعه و فوتی کودکان بر اثر ویروس کرونا ۲ درصد باشد، در کرونای انگلیسی تنها به دلیل شدت شیوع، این درصد افزایش می‌یابد و میزان آسیب کرونای انگلیسی به همان نسبت کرونا است.

حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا واریته‌های جدید کرونا بر روی واکسن اثر منفی می گذارند؛ اظهار کرد: تا کنون چنین چیزی اعلام نشده و از میان انواع مختلفی از کرونا از جمله انگلیسی، برزیلی و آفریقای که وجود دارد فعلا گفته شده که واکسن‌های موجود می‌تواند در انواع این کروناها موثر باشد اما هیچ چیز در مورد کرونا قطعی نیست و گفته شده با وجود جهش های مختلف واکسن‌های موجود می تواند ایمنی ایجاد کند.

وی درباره‌ی اینکه آیا سوش جدید کرونای در مازندران شناسایی شده یا خیر؛ خاطرنشان کرد: در مازندران تنها واریانس انگلیسی را داشتیم و فعلاً مورد دیگری گزارش نشده و در حال حاضر نوع قالب واریانس انگلیسی است.

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران در پاسخ به این پرسش که کرونا در آزمایشگاه‌های مازندران به چه صورتی محافظت می‌شود و آیا این امکان وجود دارد که به بیرون از آزمایشگاه و سطح جامعه منتقل شود؛ گفت: امکان سرایت ویروس از آزمایشگاه‌ها به خارج از محیط امکان پذیر نیست و سرایت ویروس از طریق افراد مبتلا صورت می گیرد.

حق‌شناس ادامه داد: همچنین نکات ایمنی در آزمایشگاه‌ها رعایت می‌شود و آزمایشگاه دارای فیلتر حفاظ است. معمولا آلودگی هرگز به بیرون سرایت نمی کند و تمام اتاق ها با سیستم “یو وی” استریل می شود.

وی گفت: مطابق آخرین اطلاعات جدید سطوح کمتر آلودگی را می‌توانند انتقال دهند و بیشتر افراد آلوده کانون انتقال بوده از طریق تنفس ناقل ویروس هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کرونای انگلیسی در کمین کودکان و جوانان

کرونای انگلیسی تمایل بیشتری برای آلوده کردن نوجوانان دارد