۸ نکته مهم در خرید لباس مجلسی دخترانه

دختران از بچگی در انتخاب لباس خود سختگیر هستند و به رنگ و مدل لباس ها دقت می کنند.

در این مطلب نکاتی کوتاه اما مهم در رابطه با خرید لباس دخترانه برای دختران مشکل پسند بیان می کنیم.

۱. طراحی لباس مجلسی

در این مدل لباس ها، دختران دوست دارند جای شخصیت های داستانی قرار بگیرند و مانند پرنسس ها به نظر برسند. هر چقدر لباس مجلسی دخترانه ای که برای آنها تهیه کردید زیباتر باشد برای روحیه ی اجتماعی آنها بهتر خواهد بود.

الگو های گل دار یا پولکی آنها را متفاوت نشان می دهد دامن های چند لایه با تاپ های بدون آستین یا لباس های ساتن با المان های براق برای مناسبت های خاص مناسب هستند. برای تزئین لباسها از تور، اکلیل، پاپیون، مروارید و نگین های کوچک استفاده کنید.

نکته: خرید لباسهایی که دارای نگین و المان های ریز هستند برای خردسالان توصیه نمی شود زیرا خطر بلعیده شدن وجود دارد.

۲. جنس پارچه

جنس به اندازه ظاهر لباس مهم است. پارچه های ابریشم و ساتن، براق و رسمی است و برای مهمانی ها مناسب است. لباس با تزئیناتی مانند انواع روبان و نگین برای مراسم های عروسی و نامزدی یا هر مهمانی خاص دیگری مناسب است.

۳. دامن پفی با تور

تور روی دامن جزئی ثابت از لباس مجلسی است. البته برای انتخاب این لباسها باید به استایل آنها نیز توجه کنید. دامن های کوتاه با پف زیاد گزینه ی خیلی مناسب برای لباس رسمی دخترانه نیست و بیشتر جنبه ی نمایشی دارد و شاید کلا یکبار مورد استفاده قرار بگیرد، پس برای خرید لباس مجلسی به کاربرد آن نیز توجه کنید.

لباس مجلسی دخترانه

 

۴. رنگ

انتخاب رنگ باید بر اساس رنگ پوست فرزندتان باشد و رنگ های شاد  برای روحیه کودکان مناسب تر است.

۵. سن

اگر سن فرزندتان کم است لباس های دنباله دار یا بلند مانع راحتی آنان است و شما مدام باید نگران باشید که لباس روی زمین کشیده نشود. در این سن لباس های کوتاه مناسب تر به نظر می رسند.

نمونه های لباس مجلسی  دخترانه شامل سارافون های مجلسی، لباس عروس بچگانه، پیراهن های کوتاه و بلند مجلسی، تاپ و دامن و…می باشد.

۶. به محیط توجه کنید

اگر مهمانی در فضای آزاد است حتما به آب و هوا توجه کنید و برای احتیاط حتما کت یا ژاکت به همراه داشته باشید.

۷. اکسسوری

برای دختربچه ها اکسسوری هایی مانند: گل سر، کش سر، هدبند و گیره سر مناسب است. وجود هر کدام از این اکسسوری ها می تواند ساده ترین لباس ها را جذاب نشان دهد. زیورآلاتی که نگین های براق دارند برای مهمانی در شب مناسب تر هستند. جوراب و جوراب شلواری تور دار هم می تواند برای مهمانی مناسب باشند.

 

۸. ست خانوادگی

می توانید برای برخی مناسبتها از لباس ست برای خود و کودکتان تهیه کنید و این مدل ها جذاب هستند فقط به این نکته داشته باشید که مدل لباس کودک به شکل بزرگسال نباشد و در ست، رنگ و مدل آن مناسب سن آنها باشد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اثرات روانی رنگ‌ لباس بر کودکان

آموزش آداب لباس پوشیدن به کودکان

۶ سوالی که درباره لباس ورزشی می‌پرسند