اصفهان اولین شهر کاندیدای دوستدار کودک یونیسف شد

شهرداری اصفهان با عضویت در شبکه جهانی ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف به عنوان اولین شهر کاندیدا دوستدار کودک در ایران معرفی شد.

 این مراسم که با حضور رحیم ساکی رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، عباس رضایی استاندار و قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر اصفهان، نماینده وزارت امور خارجه و مدیران  دفتر یونیسف در ایران برگزار گردید؛ نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک توسط خانم ابرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران به شهردار اصفهان اعطاء شد.

رحیم ساکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه توسعه دیپلماسی شهری و افزایش تعاملات بین المللی شهرها و عضویت در شبکه‌های جهانی در دستور کار مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل قرار دارد، گفت: در همین راستا موضوعاتی چون خواهر خواندگی شهرها با شهرهای دنیا ، عضویت در شبکه شهرهای جهانی چون شهر خلاق یونسکو ، شهر دوستدار سالمند و … پیگیری و انجام شده است.
ساکی در بخش دیگری از صحبت هایش با تشریح  این موضوع که تمام آرزوی بشریت در دست کودکان است؛ گفت: هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های متولی حوزه کودکان برای احقاق حقوق همه جانبه کودکان و نوجوانان نیاز است و بر توجه به مناطق کمتر برخوردار، کودکان محروم و کودکان با نیازهای ویژه در برنامه ریزی ها و اجرای فعالیت ها تاکید کرد.

در ادامه نشست خانم مندیپ اوبرایان، نماینده دفتر یونیسف در ایران گفت: «من به تمامی ذینفعان به خصوص در  اصفهان توصیه می کنم تا گوش کردن به کودکان را در اولویت قرار دهند و آنها را در تصمیم گیری ها مشارکت دهند تا بتوانند رویاهای کودکان و شهری را که آرزو دارند در آن زندگی کنند را برای آینده ما و نسل بعدی درک کنند. ابتکار ایجاد شورای مشورتی کودکان قدمی مناسب در این مسیر محسوب می گردد».
پس از دریافت رسمی لوگوی کاندیداتوری ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف ، شهرداری اصفهان متعهد می شود در طی دو سال آینده برنامه اقدام مرتبط را که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارت کشور، دفتر کشوری یونیسف در ایران و شهرداری اصفهان را  اجرا نماید.

شایان ذکر است برنامه اقدام ابتکار شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان در کمیته ملی هماهنگی ابتکار شهر دوستدار کودک در راستای همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف در ایران در مهرماه ۱۳۹۹ به تصویب رسید و در خرداد ماه ۱۳۹۹ نیز ۱۲ شهر شامل اصفهان، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد به عنوان شهرهای پایلوت ابتکار شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شدند.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، طرح  ابتکار شهر دوستدار کودک با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه محلی در بیش از ۵۸ کشور تحت پوشش قرار داده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بازیکده جهش پاتوق مادر و کودک آسمان در اصفهان افتتاح شد

اصفهان لوگوی شهرهای دوستدار کودک را دریافت کرد