بازیکده جهش پاتوق مادر و کودک آسمان در اصفهان افتتاح شد

بازیکده جهش پاتوق مادر و کودک ایمان روز سه شنبه با حضور رئیس دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد( یونیسف) در ایران در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افتتاح شد.

 بازیکده جهش و پاتوق مادر و کودک آسمان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و فرهنگسرای اسکان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در محله کمتر برخوردار محمودآباد اصفهان به بهره برداری رسید.

اصفهان برای نخستین بار در کشور، نشان شهر دوستدار کودک را روز سه شنبه در آیینی با حضور نمایندگان یونیسف و وزارت کشور و استاندار و شهردار اصفهان دریافت کرد.

براین اساس رفاه کودکان، شاخص نهایی یک زیستگاه سالم، جامعه دموکراتیک و حاکمیت مطلوب است.

در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر شهرهای دوستدار کودک بوده‌ایم، این رشد نشانه‌ای مثبت از اهمیت این برنامه برای شهرداری‌ها و دیگر نقش آفرینان محلی است، امروز شهرهای دوستدار کودک ۳۰ میلیون کودک در ۳۸ کشور جهان را پوشش می‌دهند.

در زمان حال در غرب آسیا شهرهای عمان از کشور اردن و شارجه امارات عضو شبکه شهرهای دوستدار کودک هستند و اصفهان سومین شهردر غرب است خواهد بود.

تعداد کودکان زیر ۱۵ سال استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۶ نفر و تعداد جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال بیش از یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۴ نفر است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

اصفهان لوگوی شهرهای دوستدار کودک را دریافت کرد

اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان برای دهه فجر

۲ هزار عنوان کتاب سال جاری در اصفهان درخواست مجوز چاپ شد