بسته تحولی خوانا ؛ مسیری برای بهبود مهارت‌های آموزشی

معان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بسته تحولی خوانا مسیر بهبود فعالیت‌های مرتبط با حوزه خواندن، نوشتن و مهارت‌های زندگی است.

محمد زمانی، امروز پنج شنبه ۱۶ بهمن در جلسه پیاده سازی بسته تحولی خوانا با مدیرکل دفتر دبستانی وزارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن  ارائه گزارش عملکرد استان، اظهار کرد: خوانا می‌تواند بستر ساز بروز و ظهور استعدادها و فرصت‌های خلاق و متنوع یادگیری دانش آموزان باشد.

وی، اعتلای فعالیت‌های ادیبانه، جرأت ورزی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان با ارائه رویکردهای تلفیقی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این بسته در راستای توانمند سازی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی به ویژه دوره ابتدایی یاد کرد و افزود: در خراسان جنوبی، تلاش ما کیفیت بخشی و عینیت بخشی به طرح خوانا در کف مدارس است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اصلاح فعالیت‌های معلمان در خصوص ارکان زبان آموزی بر اساس بسته تحولی خوانا را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های دیگری، نظیر زیبا و خوانا نویسی، یک روز با کتاب و مجلات رشد و طرح کانون مدرسه با مشارکت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور  رفع دغدغه پرلز ۲۰۲۱ برای پایه چهارم، اجرا می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه خوانا باید به درخواست و مطالبه عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تشکیل دبیرخانه‌های استانی، اطلاع‌رسانی، ارائه آموزش‌های مورد نیاز مجریان، تولید و ارسال بسته آموزشی به مدارس، استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بخشی از اقدامات اجرایی بسته تحولی خوانادر استان به شمار می‌رود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بسته تحولی خوانا _آموزش مهارت “صحبت کردن” به ابتدایی ها

ارزشیابی دانش آموزان سنتی نخواهد بود

آموزش و پرورش بدنبال ارتقای «خواندن» و «صحبت کردن» دانش آموزان