آموزش و پرورش بدنبال ارتقای «خواندن» و «صحبت کردن» دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بسته تحولی خوانا با تقویت چهار مهارت پایه زبانی و زندگی دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح طرح تحولی خوانا اافزود: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش ، تربیت و پرورش انسانهایی است که بتوانند زندگی سالم ، مستقل و شرافتمندی داشته باشند از آرمانهای خود دفاع کنند و روی پای خود بایستند و دستیابی به این ها مستلزم کسب مهارت هایی است که افراد  را برای زندگی پیچیده امروز آماده می کند.

وی افزود: چهار مهارت پایه زبانی «خواندن، نوشتن ، صحبت کردن وگوش دادن» ظرفیت انسان را در ایجاد تعاملات اجتماعی گسترش می دهد افراد به میزانی که بتوانند شنونده خوبی باشند و مقصود خود را به درستی بیان کنند و آنچه در ذهن دارند را به بهترین نحو بنویسند، در تعاملات اجتماعی موفق تر و دقیق تر خواهند بود و بسته تحولی خوانا در صدد آن است که این چهار مهارت پایه را در کودکان تقویت کرده و آنان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند. دانش آموزان بیش از هر چیز نیازمند این هستند که خوب بخوانند و بنویسند، خوب گوش کنند و خوب صحبت کنند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت معاونت ابتدایی ، معاونین آموزش ابتدایی استان ها، راهبران آموزشی، معلمین و آموزگاران عزیز و همه آنها که در حوزه گسترده آموزش ابتدایی تلاش می کنند بتوانیم شاهد افزایش این چهار مهارت کلیدی در دانش آموزان دوره ابتدایی باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چگونه به کودکان و نوجوانان خودمراقبتی را آموزش دهیم؟

نظام آموزشی سدی در برابر کتاب خواندن است

والدین برای آموزش مجازی بهتر فرزندشان بخوانند