کانون پرورش فکری فارس دهه فجر ۱۶۰۰ برنامه اجرا می‌کند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام کرد که همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۲ مرکز این کانون در استان ۱۶۴۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و عمرانی برگزار خواهد شد.

سعیدرضا کامرانی شنبه ١١ بهمن در یک کنفرانس خبری  ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره  به فعالیت کارگروه تخصصی کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر که به عهده کانون پرورش فکری است، گفت: بهترین سرمایه اجتماعی کودکان و نوجوانان ما هستند که باید با رشد شایسته و با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی آنها را پرورش دهیم.

او با بیان اینکه همه موظیفم که در راستایی شناسایی و شناساندن دستاوردهای انقلاب در این ایام تلاش کنیم، گفت: افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف نظام اسلامی، ایجاد بستر مناسب حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های سالروز پیروز انقلاب اسلامی از هدفهای کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر است.

کامرانی گفت: حضور قشر کودک و نوجوان به صورت مجازی و در صورت امکان با رعایت شیوه نامه‌های به صورت میدانی از دیگر اهداف است.

او تشویق و ترغیب کودکان برای نقش آفرینی در برنامه‌ها، بهره گیری از جذابیت‌های مورد قبول کودکان و جوانان برای تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر اهداف در این کارگروه بیان و اضافه کرد: در بخش فرهنگی معرفی شخصیت‌ها، معرفی رویدادها و وقایع انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، روایت ( روایت ده قصه با ده لهجه استان) شامل شهرهای شیراز، نی‌ریز، فراشبند، لار، کازرون، معرفی شخصیت‌های برجسته و انتشار آثار برگزیده، قصه‌های انقلابی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و تلفیق قصه گویی با هنر نقاشی توسط کودکان برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به برپایی کارگاه‌هایی به صورت مجازی از ابتدای سال تاکنون، اضافه کرد: هم‌اکنون فعالیت کارگاه‌های مجازی به نسبت ایام تابستان پنج برابر شده و همچنین تعداد ٤٢ کارگاه برخط در استان برگزار می‌شود.

کامرانی همچنین بهره برداری از سالن اختصاصی در رابطه با قصه گویی و نمایش عروسکی و همچنین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز را از برنامه‌های عمرانی این اداره کل در ایام دهه فجر اعلام کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از رونمایی دو جلد کتاب در مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس خبر داد و گفت: کتاب‌های مجموعه شعر( رد پای گیلاس) و مجموعه داستان(قصه سیب) حاصل مجموعه آثار همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس است که در دهه فجر رونمایی می‌شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اکران فیلم‌ تئاتر کانون در فضای مجازی از اول بهمن

اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان برای دهه فجر