ساماندهی کامل کودکان مرکز آفتاب تا ۱۰ روز آینده

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که انتظار داریم اداره کل اوقاف امکانات خود را برای حمایت از بچه‌های بی سرپرست و بد سرپرست به کار گیرد، اظهار کرد: مصمم هستیم که ظرفیت‌های موجود ظرف ۱۰ روز آینده به کار گرفته شده و وضعیت کودکان مرکز آفتاب بهبود یابد.

یدالله موحد در نشست بررسی وضعیت کودکان کار و بد سرپرست و هماهنگی و انسجام اقدامات حمایتی و آموزشی افزود: وضعیت اطفال و نوجوانان به ویژه آن دسته که در وضعیت مخاطره آمیزی قرار دارند، در هر جامعه ای باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه در کرمان در سر بسیاری از چهارراه ها کودکان کار در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: پسربچه ای که اخیر دزدیده شده و به درون چاه انداخته شد، یکی از کودکان کار بود که در حین کار مورد فریب قرار گرفت و در نهایت ربوده شد.
موحد به موضوع کودکان مرکز آفتاب نیز اشاره و بیان کرد: وضعیت سابق و جدید نگهداری و آموزش این کودکان مناسب نیست و نشان می دهد که این کودکان مورد غفلت قرار گرفته اند و باید توجه جدی به آنها صورت گیرد و باید در حد مقدورات خود تلاش کنیم که دستگاه ها به وظایف خود در این حوزه عمل نمایند.
وی با تاکید بر این مطلب که باید با هم افزایی امکانات، زمینه بهبود شرایط این کودکان را فراهم کرد، تاکید کرد: مسائل حوزه اطفال و کودکان در معرض آسیب به اقدامات به موقع و به هنگام نیاز دارد تا شرایط آنها تغییر کند و با شعار و صحبت نمی توان این مسائل را حل کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن مرور وظایف دستگاه ها در راستای حمایت از اطفال و نوجوانان، با اشاره به این مطلب که وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی و فلسفه شکل گیری این سازمان حمایت از قشر آسیب پذیر است، تاکید کرد: بهزیستی به تنهایی توان پاسخگویی به نیازهای قشر آسیب پذیر را ندارد و بر همین اساس دستگاه های همکار با آن نیز پیش بینی شده است و از این رو انتظار می رود که اداره کل اجتماعی استانداری محوریت هماهنگی و برنامه ریزی در این حوزه را بر عهده گیرد.
موحد تصریح کرد: ظرفیت های عظیمی در حوزه های خیریه از جمله کرمانیان، دیلمقانی و … در استان کرمان وجود دارد که می توان با هم افزایی این امکانات در راستای بهبود وضعیت کودکان در معرض آسیب اقدام کرد.
وی با تاکید بر این مطلب که انتظار داریم اداره کل اوقاف امکانات خود را برای حمایت از بچه های بی سرپرست و بد سرپرست به کار گیرد، اظهار کرد:  مصمم هستیم که ظرفیت های موجود ظرف ۱۰ روز آینده به کار گرفته شده و وضعیت کودکان مرکز آفتاب بهبود یابد.
موحد تصریح کرد: محل تملک شده موسسه آفتاب توسط اوقاف، قرار است از سوی اداره کل اوقاف تخریب شده و در این مکان مجتمعی برای نگهداری ایتام احداث شود.
وی گفت: انتظار می رود استانداری کرمان ورود جدی تری به موضوع حمایت از اطفال و نوجوانان به ویژه کودکان کار داشته باشد و برنامه های خود در این زمینه را نیز اعلام نماید.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر ارائه گزارش های فصلی از روند اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیز تاکید کرد و گفت: آمار دقیق از تعداد کودکان کار و خیابانی در استان کرمان باید از سوی بهزیستی و سایر ادارات مربوطه جمع بندی و ارائه شود.
موحد افزود: تا پایان سال جاری نیز یک مرحله دیگر بازدید از مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و نیز مراکز مربوط به کودکان کار و خیابانی بازدید کرده و اقدامات انجام شده را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

منبع: ایسنا