واکسن کرونا مانند دیگر واکسن‌ها برای کودکان ضروری است

رییس مرکز بهداشت شهرستان بم گفت: همانطور که در ابتدای ورود دانش‌آموزان به مدرسه یک‌سری واکسن برای جلوگیری از بیماری‌ها در دستور کار قرار دارد این واکسن هم باید در اولویت قرار گیرد تا کودکان در برابر ویروس کرونا ایمن شوند.

ایمان عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: واکسینه کردن کودکان در جهت ایمن‌شدن این گروه سنی در برابر بیماری کرونا از جمله سویه اُمیکرون است اما آمار واکسینه این گروه سنی پایین است و دلیل استقبال نکردن، مقاومت والدین است.

وی خاطرنشان کرد: والدین در سویه اول کرونا به دلیل ناشناس بودن ویروس و ترس بیشتر از واکسیناسیون استقبال بیشتری داشتند؛ در حال حاضر ۲۰ درصد مبتلایان را اطفال تشکیل داده‌اند.

عبداللهی تنها راه مقابله با این ویروس را واکسیناسیون  عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کل دنیا واکسیناسیون در حال انجام است؛ واکسینه گروه ۵ تا ۱۱سال نیز مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان را دارد اما در این شهرستان تنها ۱۵ درصد از این گروه سنی واکسیناسیون را انجام دادند.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این امر بازوی همراه ما باشند تا خانواده را نسبت به واکسناسیون فرزندان تشویق کنند.

رئیس مرکز بهداشت بم تأکید کرد: آموزش و پرورش می‌توانند در جهت همکاری با مرکز بهداشت در این امر ما را یاری کنند؛ همانطور که در ابتدای ورود دانش‌آموزان یک‌سری واکسن برای جلوگیری از بیماری‌ها در دستور کار قرار دارد این واکسن را هم اولویت قرار بدهند تا دانش‌آموزان در برابر بیماری ایمن شوند.

عبداللهی به طرح خانه به خانه اشاره کرد و گفت: در طرح خانه به خانه پوشش صد در صد را داشتیم اما در آن زمان واکسن برای افراد ۹ تا ۱۱سال ابلاغ نشده بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه رسانه‌ها اگر کمک کنند می‌توانیم پوشش واکسیناسیون را به ۱۰۰ درصد برسانیم ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد مطمئنا نمی‌توانیم این بیماری را شکست دهیم در نتیجه این ویروس مجددا شروع به جهش کرده و همین امر باعث می‌شود تا سویه‌های دیگر ایجاد شده و مقابله با این بیماری بسیار سخت می شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه برای سنین زیر ۱۸ سال ۲ دوز واکسن کفایت می‌کند گفت: در شهرستان بم ۹۸ درصد از سنین ۱۸ سال به بالا دوز اول، ۹۲ درصد دوز دوم و ۶۸ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند که درصد تزریق دوز سوم پایین است و باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

وی تأکید کرد: مردم باید در رعایت دستورالعمل‌ها به منبع‌های مورد تأیید وازرت بهداشت توجه کنند زیرا ویروس ناشناخته است.

این مسئول یادآور شد: در شهرستان بم و توابع آن بیش از دویست هفتاد هزار دوز واکسن تزریق شده است که باید از همکاران در تمام حوزه‌های بهداشث تشکر کرد؛ استقبال از واکسیناسیون در روستاها بیشتر بود و دلیل این امر اعتماد مردم روستا به مرکز بهداشت در منطقه و بهورز آن محل است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت و درمان در ایام تعطیلات ارائ خدمات دارند و در محل استقبال و نوروزگاه‌ها نیز بنرهایی نصب می‌شود.

‌وی در پایان از همشهریان خواست از تجمع و برگزاری مراسمات با جمعیت بالا بپرهیزند و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

واکسن کرونا که ایمنی کمتری در کودکان ایجاد می‌کند