آیا مدام دچار سرگیجه می‌شوید؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: یکی از شایع‌ترین علل وقوع سرگیجه در افرادی که سابقه میگرن دارند، میگرن وستیبولار است.

نوشین یمانی در رابطه با میگرن وستیبولار، اظهار کرد: میگرن وستیبولار (vestibular-migraine) یک مشکل سیستم عصبی است که باعث سرگیجه مکرر در افرادی که سابقه میگرن دارند، می‌شود و یکی از شایع‌ترین علل وقوع سرگیجه است.

وی با بیان اینکه حملات سرگیجه و عدم تعادل ممکن است قبل، حین و یا بعد از سردرد در افراد مبتلا به میگرن وستیبولار بروز کند، افزود: میگرن وستیبولار همیشه الزاما با سردرد همراه نبوده و منشا علائم سرگیجه و اختلال تعادل گوش داخلی است.

این پزشک با بیان اینکه میگرن وستیبولار در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است، تصریح کرد: سن متوسط بروز سر گیجه حدود چهل سالگی بوده اما امکان دارد کودکان نیز دوره‌های میگرن وستیبولار را تجربه کنند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با علائم میگرن وستیبولار، خاطرنشان کرد: احساس شناور بودن، تشدید سر گیجه با حرکت، مشکلات تعادل، سرگیجه‌ای که پنج دقیقه یا سه روز طول می‌کشد، حساسیت به نور و صدا، احساس منگی و سبکی سر، تهوع و استفراغ  و سردردهای یک طرفه و ضربان‌دار که با فعالیت تشدید می‌شوند از جمله علائم میگرن وستیبولار است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

با رعایت این ۷ مورد با سردرد خداحافظی کنید!

۱۰ نوع سردرد رایج و نحوه درمان آنها!