اوقات فراغت _اوقاتی که باید خوب پر شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سربازان فرهنگی هستند.

علی‌رضا نوری در رابطه با فعالت مجازی در کانون استان، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌ها و محدودیت‌های موجود در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همه مراکز کانون در استان زنجان نیز از یک آذر تعطیل خواهند بود ولی مربیان کانون فعالیت‌های خود را در فضای مجازی و به‌ صورت دورکاری برای کودکان و نوجوانان انجام خواهند داد.

وی با اشاره به زحمات مدافعان سلامت که در راستای حفظ سلامت جامعه انجام می‌دهند، افزود: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز سربازان فرهنگی هستند که با انجام فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری سعی دارند اوقات فراغت کودکان را به خوبی پر کنند.

این مسئول در رابطه با کلاس‌های کانون نیز تصریح کرد: در این روزها کلاس‌ها و فعالیت‌های کانون در قالب کلاس‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی و گروه‌های مجازی که در آن‌ها به تولید کاردستی، بازی و سرگرمی، معرفی کتاب و غیره برای کودکان پرداخته می‌شود، ارائه می‌شوند.

نوری با اشاره به اینکه کتابخوانی، معرفی، بحث و نقد کتاب، پخش و بحث و نقد انیمیشن و فیلم، نشریه نگاری (الکترونیکی، کاغذی)، آشنایی با قرآن و حدیث و غیره بخشی از کلاس‌ها عمومی کانون می‌باشد، ادامه داد: کلاس حال خوش زندگی، علوم و نجوم تکمیلی و کارگاه تخصصی داستان‌نویسی تکمیلی نیز از کارگاه‌های تخصصی آنلاین کانون است که کودکان و نوجوانان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، بیان کرد: همه آموزش‌ها به‌صورت مجازی در همه مراکز کانون در استان زنجان برای اعضا کانون ارائه داده می‌شود، تا علاوه بر پر شدن اوقات فراغت آن‌ها به درستی، آموزش‌های لازم را نیز دریافت کنند و کودکان و نوجوانان با مراجعه به سایت کانون و یا ورود به گروه‌های مجازی کانون در فضای مجازی می‌توانند از این دوره‌ها و کلاس‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانانی که عضو کانون نیستند نیز، از طریق تماس تلفنی و راهنمایی و آشنایی با فعالیت‌های کانون توسط کارشناسان هنری، عضو کانون شده و از کلاس‌ها و دوره‌ها استفاده کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اهمیت مدیریت اوقات فراغت در تربیت کودکان

اوقات فراغت کرونایی خود را چگونه بگذرانیم

ضرورت برنامه ریزی و هدفمندی اوقات فراغت کودکان در شرایط کرونا