معرفی کتاب رام کننده ی باد

در کتاب رام کننده ی باد می خوانیم : زمانی که یک قحطی بسیار وحشتناک به دهکده‎ ی کوچک «ویلیام کامکوامبا» در مالاوی می‎ رسد، خانواده‎ ی او تمام محصولات زراعی خود را از دست می‎ دهند و دیگر چیزی برای خوردن و آشامیدن و فروختن ندارند. ویلیام در کتاب‎ های علوم موجود در روستا به تحقیق پرداخت تا بلکه بتواند راه حلی پیدا کند. سپس موفق شد به ایده‎ای دست پیدا کند که زندگی خود و خانواده‎ اش را برای همیشه تغییر می‎ دهد: یک آسیاب بادی. با استفاده از قطعات قدیمی دوچرخه و آهن ‎پاره، توانست یک آسیاب بادی بسازد. این اختراع برق را به خانه‎ ی آن‎ ها برگرداند و توانست جان آن‎ هارا نجات دهد.

نام نویسنده: ویلیام کامکوامبا، برایان میلر

ناشر: پرتقال

مترجم: سینا یوسفی

گروه سنی: ۱۲ سال به بالا, گروه سنی د, کتاب ۱۰ – ۱۲ سال, کتاب ۱۳ سال به بالا

گزیده ای از کتاب رام کننده باد

نویسنده ی کتاب رام کننده باد:
ویلیام کامکوامبا (متولد ۵ آگوست ۱۹۸۷) مخترع و نویسنده مالاویایی است. وی در سال ۲۰۰۱ هنگامی که با استفاده از درختان صمغ آبی، قطعات دوچرخه و مواد جمع آوری شده در محلی، یک توربین بادی ساخت تا چندین وسیله الکتریکی را در خانه خانواده خود در ویمبه ، ۳۲ کیلومتری شرق کاسونگو ایجاد کند، در کشور خود شهرت پیدا کرد. از آن زمان، او یک پمپ آب با انرژی خورشیدی ساخته است که اولین آب آشامیدنی روستای خود و دو توربین بادی را تأمین می کند، بلندترین ایستگاه با ۱۲ متر (۳۹ فوت)،
گزیده ای از کتاب رام کننده باد
سرنوشت ویلیام، نویسنده ی کتاب رام کننده باد این بود که مثل پدرش و بیشتر مردم مالاوی، کشاورزی کند. اما او دلش نمی خواست مثل بقیه باشد. رام کننده ی باد داستانی است واقعی درباره ی پسری که از بیشتر امکانات زندگی محروم بود اما تصمیم گرفت راه حلی پیدا کند. او در این راه جلوی بقیه ایستاد و هر چه مسخره اش کردند باز به چیزی جز هدفش توجه نکرد. او فقط یک چیز را می دانست: چیزی که زندگی به او داده بود کافی نبود.
در این کتاب می توانید تلاش و پیشرفت یک انسان و رسیدن به آرزوهایش را از زبان خودش بخوانید.

مرتبط:

معرفی کتاب خطای ستارگان بخت ما

معرفی کتاب بیرون ذهن من

معرفی کتاب چتر تابستان

فواید کتاب خواندن و خواص منحصر به فرد کتابخوانی