اوقات فراغت کرونایی خود را چگونه بگذرانیم

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی کانون مجازی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: شرکت در این کلاس‌ها کاملا رایگان است.

  فرزاد رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باتوجه به شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: ثبت‌نام حضوری کلاس‌های تابستانه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، اما باتوجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا و نگرانی والدین استقبال چندانی از کلاس‌های حضوری این کانون صورت نگرفت.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی کانون مجازی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Kpf.ir در کارگاه آموزشی رشته‌های مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: مدرسان مطرح کشوری و استانی در این کانون‌های مجازی حضور دارند و کلاس‌ها به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود و کلاس‌ها کاملا رایگان است و علاقه‌مندان تا ۱۵ تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه آثار و فعالیت کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در سایت بارگذاری می‌شود، بیان کرد: کتاب‌های دیجیتال به دانش‌آموزان معرفی و سوابق میزان مطالعه نیز در این سایت ثبت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای دور شدن کودکان و دانش‌آموزان از فضای رخوت و ایجاد تحرک در آن‌ها نیز برنامه‌هایی در کانون مجازی پیش‌بینی شده است، توضیح داد: بازی‌های محلی و بومی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود، سپس کودکان و نوجوانان پس از انجام بازی ویدئویی از فعالیت خود ضبط و آن را در سایت بارگذاری می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح شهر دوستدار کودک، خاطرنشان کرد: این طرح به علت شیوع کرونا ویروس متوقف شد، اما درصدد هستیم فعالیت‌های هنری مانند تئاتر، نمایش و شاهنامه‌خوانی را در پارک‌ها و فضای باز با تعداد محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ضرورت برنامه ریزی و هدفمندی اوقات فراغت کودکان در شرایط کرونا