مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند

رماندار محمودآباد با اعلام این‌که فرقی بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد ، گفت : هر مدرسه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند ، پلمپ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری محمودآباد، علیرضا شریعت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان افزود : نباید اجباری برای حاضر شدن دانش آموزان سر کلاس های درس وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد ۱۳۴ مدرسه دارد ، گفت : باید پروتکل های بهداشتی از سوی آموزش و پروش و با نظارت شبکه بهداشت در تمامی این مدارس اجرا شود.

فرماندار محمودآباد ضمن بیان اینکه سلامت دانش آموزان و معلامان در اولویت اول آموزش و پرورش قرار دارد،تایید کرد: در صورت عدم اجرای پروتکل های بهداشتی در مدرسه ای ، آن مدرسه تعطیل خواهد شد.

شریعت همچنین خواستار مشارکت اولیای دانش آموزان و خیرین در تامین اقلام بهداشتی شد و گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای این بخش کم است شایسته است که والدین و خیرین به این بخش ورود کنند.

فرماندار محمودآباد همچنین از باز گشایی مهدهای کودک ،پیش دبستانی ها و باشگاه های ورزشی خبر داد و گفت: فعالیت مجدد این مراکز منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و فراهم سازی شرایط مستعد برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می باشد.

شریعت همچنین به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم تاکید کرد و گفت: ساده انگاری و برگزاری اجتماعات می تواند موج سوم کرونا را در فصل پاییز به همراه داشته باشد.

محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی استان مازندران است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین شهرستان در مازندران بود که موج نخست شیوع ویروس کرونا را زودتر از سایر شهرستان ها پشت سر گذاشت.در موج اول کرونا در این شهرستان ۳۴۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و  آخرین بیمار مبتلا ویروس کرونای شهرستان در موج نخست ۲۹ فروردین ماه امسال مرخص شد و وضعیت شهر به رنگ سفید در آمد، اما در پی افزایشی شدن شیوع کرونا از نیمه دوم تیر ماه و ورود مازندران به پیک دوم شیوع این ویروس ، محمودآباد نیز همراه با دیگر شهرستان های استان به وضعیت قرمز کرونایی درآمد.

بنا بر اعلام رئیس اداره  بهداشت و درمان این شهرستان در موج دوم این ویروس تاکنون ۵۰۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۳۹ نفر در این شهرستان جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

عرضه مواد غذایی در بوفه های مدارس ممنوع است

رعایت دستورالعمل کنترل کرونا در مدارس الزامی است