عرضه مواد غذایی در بوفه های مدارس ممنوع است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در مدارس برای کارکنان و دانش آموزان الزامی است، یادآور شد: در سال جاری با توجه به شرایط خاص ایجاد شده، عرضه مواد غذایی در بوفه های مدارس و همچنین استفاده از آب سردکن ممنوع اعلام شد.

دکتر آبتین حیدرزاده  با بیان اینکه محیط مدرسه باید به شکلی آماده سازی شود که کارکنان و دانش آموزان در امنیت کامل باشند، اظهار کرد: در این راستا ضمن ارزیابی از وضعیت تمامی مدارس از لحاظ فضای فیزیکی، شرایط تهویه، سرویس های بهداشتی و …، آموزش های لازم نیز به گروه های هدف، ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا به طور مشترک توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش تدوین و به تمام مدارس ابلاغ شده است، گفت: مسوولیت اصلی اجرای دستورالعمل های بهداشتی بر عهده آموزش و پرورش است در این خصوص، بازدیدهای مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه، آموزش و پرورش و نمایندگان ستاد کرونای استان و همچنین حضور سرزده کارشناسان بهداشت محیط به منظور بررسی و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی به طور مستمر، انجام می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حفظ رعایت فاصله ۱.۵ متری میان دانش آموزان و جلوگیری از ایجاد ازدحام در مدارس، را امری مهم در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: کودکان نیز همانند سایر گروه های سنی در معرض ابتلا به بیماری می باشند. آنها می توانند بیماری را بدون هیچ علایمی به دیگران منتقل کنند، از این رو رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس در راستای حفظ سلامت جامعه، بسیار مهم و ضروری است.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در مدارس برای کارکنان و دانش آموزان الزامی است، یادآور شد: در سال جاری با توجه به شرایط خاص ایجاد شده، عرضه مواد غذایی در بوفه های مدارس و همچنین استفاده از آب سردکن ممنوع اعلام شد و برای آب آشامیدنی نیز، باید از آب های بسته بندی شده و لیوان های یک بار مصرف استفاده شود.

وی با بیان اینکه محیط مدارس باید به طور روزانه ضد عفونی شود و ذخیره سازی مواد ضد عفونی نیز برای دو هفته در مدارس تامین شود خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در مدارس، افراد می توانند مراتب را به آموزش و پرورش منطقه و یا به نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی اطلاع دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان افزود: تمامی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی به طور مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند و در صورت محرز شدن عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مدرسه متخلف تا زمان بهبود شرایط تعطیل خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

نحوه حضور کلاس اولی ها در مدارس با بازگشایی مدارس

اقدامات کشورهای مختلف در بازگشایی مدارس در دوران کرونایی