اکران ۱۸ فیلم جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در الیگودرز

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اکران ۱۸ فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سینما تماشای الیگودز خبر داد.

فرید رحمتی در آئین افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان که در شهرستان الیگودرز برگزار شد، اظهار کرد: الیگودرز به‌عنوان دروازه تمدنی شرق استان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگی و هنری دارد و قابلیت میزبانی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را داراست، از همین روی بسیار خرسندیم که در روزهای سخت کرونایی، شاهد این همه شور و اشتیاق کودکانه به‌واسطه اکران فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در الیگودرز هستیم.

وی افزود: روال این جشنواره حکم می‌کرد که مراکز استان‌ها میزبان آن باشند، اما در طی دو دوره گذشته و در راستای تحقق سیاست توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان که از اولویت‌های کاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، پس از بروجرد، میزبانی به الیگودرز واگذار شد.

رحمتی اضافه کرد: با تلاش مجموعه همکاران شاهد رشد چشمگیر شاخص‌های فرهنگی و هنری در طی دو سال گذشته در سطح استان بوده‌ایم که به‌عنوان نمونه می‌توان به رشد مراکز آموزشی در شهرستان‌های استان از جمله الیگودرز اشاره کرد و در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های مستمر مجوز تأسیس و راه‌اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا و شعبه انجمن سینمای جوان در شهرستان الیگودرز به‌زودی صادر شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اعطای تسهیلات بلاعوض در قالب اهدا هنر کارت به ۱۵۰ نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ الیگودرز، اظهار کرد: هر جشنواره‌ای تجربیاتی نوین را با خود به همراه دارد و یکی از نوآوری‌های این جشنواره بین‌المللی که در الیگودرز با استقبال چشمگیر مواجه شد، سپردن بخشی از داوری جشنواره به کودکان و نوجوانان است.

در ادامه میثم محتشم‌آرا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اظهار کرد: میزبانی از این رویداد بین‌المللی آن ‌هم در شرایط کرونایی، نیاز به اخذ مجوزهای گوناگونی داشت که در این میان حمایت‌های فرماندار شهرستان، زمینه‌های برگزاری جشنواره در الیگودرز را فراهم آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و همدلی بیش از پیش مردم و مسئولان شهرستان، در سال‌های آینده نیز میزبانی این برنامه به شهرستان الیگودرز برسد.

یادآور می‌شود، سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و براساس روال جشنواره، فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد در سایر استان‌های کشور نیز اکران می‌شود که بر همین اساس ۱۸ فیلم از آثار راه یافته به جشنواره در ایام ذکر شده در سینما تماشای الیگودرز اکران می‌شوند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در همدان