کانون‌های دانش‌آموزی مازندران وارد شبکه شاد شدند

کانون‌های دانش‌آموزی مازندران وارد شبکه شاد شدند

 

کانون های دانش آموزی

 

کانون‌های دانش‌آموزی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به احتمال تعطیلی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دارالقرآن‌ها در فصل تابستان ، گفت : تمامی مراکز برای آموزش مجازی وارد سامانه شاد شدند.

محمد شعبانی افزود: در حال حاضر تمامی ۴۳ کانون پرورش فکری استان مازندران و ۳۴ مرکز دارالقرآن در شبکه آموزش دانش آموزی عضو شدند.

وی با بیان اینکه ممکن است شیوع ویروس کرونا در فصل تابستان نیز تداوم داشته باشد ، گفت: مازندران این آمادگی را دارد که در بستر آموزش مجازی کانون ها و دارالقرآن‌ها را فعال کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه خانواده ها نیز به دلیل ویروس کرونا علاقه مند به برگزاری کلاس های تابستانی حضوری نیستند ، افزود : پیش بینی می کنیم از اوقات فراغت تابستانی در فضای مجازی استقبال شود.

او تاکید کرد : هم اکنون مشغول آموزش کانون های پرورش فکری برای آموزش مجازی هستیم که امیدواریم تا چند روز آینده کاملا آماده باشند.

اردوهای تابستانی تعطیل

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه تمامی برنامه های پرورشی مازندران برای تابستان پیش رو لغو شده است ، گفت: امسال اردوهای تابستانی به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران هر تابستان میزبان چندین برنامه ملی دانش آموزی بود ، افزود : امسال تحت تاثیر ویروس کرونا بر اساس دستور وزارتخانه تمامی برگزاری برنامه و رویدادهای پرورشی و فرهنگی ممنوع است.

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت : تمامی ۶ اردوگاه استانی و شهرستان مازندران تا پایان تابستان بسته و از هرگونه میزبانی دانش آموزان منع هستند.

مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که سالانه حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز به طرق مختلف در کانون های پرورش فکری ، دارالقران ها و نهاد های دیگر شرکت می کنند.

فعالیت این مراکز به صورت ترمی است اما به دلیل تعطیلات تابستانی دانش آموزان ، در فصل گرما استقبال بیشتری از این مراکز می شود.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

ضرورت برنامه ریزی و هدفمندی اوقات فراغت کودکان در شرایط کرونا

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با اجرای ویژه برنامه های سودمند

آموزش مجازی خطر درگیری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی