غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با اجرای ویژه برنامه های سودمند

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با اجرای ویژه برنامه های سودمند

غنی سازی

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: باتوجه به در پیش بودن ایام تابستان تفاهم نامه ای بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای ویژه برنامه هایی جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان منعقد می شود.

دکترسید محمد قلمکاریان با بیان اینکه سبک زندگی، برخورد اجتماعی، عاطفی، روش برخورد با مردم، تلاش در رشد و شکوفایی جامعه، رونق بخشیدن به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسائلی است که در برنامه ریزی اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان باید به طور جدی لحاظ شود اظهار داشت: اوقات فراغت دانش آموزان نباید با کلاس های مختلف، گوناگون و بدون خروجی مفید پر شود؛ بلکه باید شرایطی برای کسب تجارب تربیتی، اجتماعی و اخلاقی صحیح برای فرزندان فراهم کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف هم افزایی و جلوگیری از فعالیت های موازی با رویکرد استفاده از ظرفیت های موجود در کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش نشستی با حضور مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری و جمعی از کارشناسان دو سازمان برگزار گردید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به هدف و نتایج این نشست اشاره کرد و گفت: این نشست با هدف برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه ای برای اجرای برنامه هایی جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود:محورهای اصلی این نشست؛ آموزش مربیان در رشته قصه گویی، حضور نمایشگاه سیار کانون پرورش فکری با محوریت کتاب در کانون های فرهنگی تربیتی و مدارس، استفاده از مربیان مشترک در فضای دو کانون و بهره مندی اعضای کانون های فرهنگی تربیتی و دانش آموزان از طرح مکاتبه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری در اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستان برای کودکان و نوجوانان بود.

سید محمد قلمکاریان گفت: باتوجه به علاقه دو طرف و همچنین وجود نقاط مشترکی که بین هر دو سازمان وجود دارد مقرر شد تا برای انعقاد این تفاهم نامه جلساتی جهت ارائه برنامه ها، راهکارهای اجرای برنامه و نحوه تعامل بین دو سازمان برگزار شود.

لازم به ذکر است که براساس این گزارش در اولین روز از خرداد ماه مدیران و کارشناسان کانون های فرهنگی تربیتی شهر اصفهان با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیت های کانون در خصوص محورهای همکاری بین دو کانون با مدیر کل و کارشناسان کانون پرورش فکری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

منبع: https://www.kanoonnews.ir

مرتبط:

کودکان برای فهم احساسات به این بازی‌ها نیاز دارند

بازی و همراهی با کودک درون کــودک

چالشی خلاقانه برای طراحی بازی ‌های ‌شناختی