معرفی تازه‌های کتاب کودک و نوجوان

«یک دقیقه بعد از نیمه شب» نوشته سارا کروسان، «شاهان شریر و شهبانوهای شرور» از تری دیری و مجموعه «کلاس اولی کتاب اولی» به تازگی راهی بازار شده‌اند.

رمان «یک دقیقه بعد از نیمه شب» نوشته سارا کروسان با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی در ۳۹۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۷ هزارتومان در انتشارت افق منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: ادوارد مون که به تازگی به اعدام محکوم شده است، خانواده‌ای نابسامان دارد. پدرش مرده و مادرش زنی الکلی است که بیشتر اوقاتش را بیرون از خانه و با غریبه‌ها می‌گذراند. جو ده سال برادرش اد را ندیده و حالا عازم سفری از نیویورک به تگزاس است تا برادر محکوم به مرگش را ملاقات کند.

سارا کروسان ابتدا در دانشگاه فلسفه و ادبیات خواند و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته نوآوری و نویسندگی خلاق گرفت. او برای رمان‌هایش جوایز معتبر متعددی از جمله «مدال کارنگی» دریافت کرده و در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ادبیات نوجوان در ایرلند معرفی شده است.

خانم کروسان داستان «یک دقیقه بعد از نیمه‌شب» را تحت تأثیر تماشای فیلمی مستند از زندگی ادوارد ارل جانسون، یک محکوم به اعدام، نوشته است. داستان به شیوه شعر آزاد روایت شده است.

 

معرفی تازه‌های کتاب کودک و نوجوان

همچنین کتاب «شاهان شریر و شهبانوهای شرور» نوشته تری دیری با ترجمه پیمان اسماعیلیان و تصویرگری کیت شپرد از مجموعه تاریخ ترسناک در ۲۰۸ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزارتومان در نشر یاد شده عرضه شده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: تاریخ دردسرسازتر از همیشه!

«شاهان شریر و شهبانوهای شرور» شما را به کاخ‌های هولناک و قلعه‌های مرموز می‌برند؛ به روزگار جنگ و قحطی و خون و خونریزی.

حالا آیا می‌خواهید بدانید که…

– کدام پادشاه از روی کاسه توالت افتاد و مُرد؟

– چرا مردم فکر می‌کردند شاه ‌جان یک گرگ‌نماست؟

– چرا پزشکان ویلیام سوم را وادار می‌کردند چشم پودرشده خرچنگ بخورد؟

پس کتاب را بخوانید تا با حقایق حقارت‌بار شاه‌های سنگدل و عادت‌های نفرت‌انگیز شهبانوهای از خود راضی آشنا شوید و مطمئن شوید که بریتانیا از حیث شاهان و ملکه‌های خیلی بد آورده است!

تاریخ هرگز این چنین ترسناک نبوده است!

 

معرفی تازه‌های کتاب کودک و نوجوان

دیگر کتاب‌های منتشر شده در نشر افق، مجموعه «کلاس اولی، کتاب اولی» است که هر کدام در ۳۶ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه وقیمت ۱۸ هزار تومان در دسترس مخاطبان کودک قرار گرفته است.

این مجموعه در دو سطح ۱ و ۲ هستند که با این عنوان‌ها همراه است:

«مانا تب دارد» نوشته لاله جعفری با تصویرگری غزاله بیگدلو، «سارا نترس» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری غزاله بیگدلو، «بَبر دَر تور» نوشته آتوسا صالحی با تصویرگری ویدا کریمی، «توت در سبد» از معصومه یزدانی با تصویرگری مهدیه صفائی‌نیا، «یک روز پُر دردسر» نوشته لاله جعفری با تصویرگری غزاله بیگدلو، «داروی بُزی را کی می‌برد؟» نوشته معصومه یزدانی  با تصویرگری مهدیه صفائی‌نیا، «اردوی رنگی رنگی» نوشته آتوسا صالحی و با تصویرگری ویدا کریمی، «گربه ریزه کو؟» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری غزاله بیگدلو.

در معرفی این مجموعه آمده است: به کلاس اولی‌ها لذت کتاب خواندن را هدیه دهید!

کلاس اول دبستان فرصتی طلایی برای  کتابخوان شدن کودکان ماست، در حالی که کتاب درسی برای پرورش مهارت روان‌خوانی و کتابخوانی کودکان کافی نیست. اگر می‌خواهید کودک کلاس اولی‌تان از همان ماه‌های اول لذت باسواد شدن را بچشد، از معجزه داستان‌خوانی غافل نشوید.

با مجموعه «کلاس  اولی، کتاب اولی» کلید خواندن کلاس اولی‌ها در دست شماست.

سطح ۱ بر اساس درس‌های ۶ تا ۱۰ کتاب فارسی اول دبستان است و سطح دوم نیز برای کودکان نوسوادی  است که درس‌های۶ تا ۱۰ کتاب فارسی اول دبستان را تمام کرده‌اند و می‌خواهند مهارت بیشتری در خواندن جمله‌های تازه پیدا کنند.

مرتبط:

۸ کتاب با کاربردهای خاص برای کودکان و نوجوانان

۸ کتاب‌ با کاربردهای خاص برای کودکان و نوجوانان (۲)