جایزه جشنواره فیلم آیدفا هلند به کارگردان ایرانی رسید

جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه بخش کودک و نوجوان جشنواره جهانی مستند آیدفا هلند به فیلم “آشو” به کارگردانی جعفر نجفی از فیلمسازان جوان اهل چهارمحال و بختیاری رسید.

مراسم اعطای جوایز سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) چهارشنبه شب در این کشور برگزار شد و این اثر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش کودک و نوجوان شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱ دسامبر (۲۹ آبان تا ۱۰ آذر) در کشور هلند برگزار می‌شود.

در این جشنواره فیلم «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد معتبر سینمایی حضور داشت و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را کسب کرد.

در این جشنواره معتبر مستند جهان نیز مستند «خلاف جهت عقربه‌های ساعت» به کارگردانی جلال وفایی بهترین اثر بخش مستندهای نیمه بلند را به نام خود ثبت کرد.

 

همچنین ماه گذشته فیلم آشو جعفر نجفی در  شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ که از بیست و هشتم اکتبر برابر با ۶ آبان آغاز شد و شنبه با معرفی بهترین‌ها به پایان رسید و موفق به کسب جایزه شده بود.

این جشنواره نیز یکی از جشنواره‌های معتبر در حوزه فیلم‌های مستند و انیمشین است که امسال ۳۱۰ فیلم از ۶۱ کشور در این جشنواره، حضور داشتند.

 

این فیلم به کارگردان و پژوهشگری جعفر نجفی، تهیه‌کننده مریم نقیبی، مجری طرح آرش نیکبخت و با بازی آشو عالیور،موسی عالیور، سمیرا بالیپور، یسنا عالیور، حمیدرضا عالیور، گل پری عالیور ساخته شده است.

فریدون نجفی به عنوان مشاور کارگردان ، احمد بابادی تصویربردار و صدابردار سعید بهرامیو هدی ارشد ریاحی به عنوان تدوینگر در این کار در کنار کارگردان بوده‌اند.

بیش از این نیز تعدادی از فیلمسازان چهارمحال و بختیاری موفق به کسب جوایز بین‌المللی شده بودند

منبع: ایرنا

 

مرتبط:پرونده بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بسته شد