آموزش کانون به دانشجویان؛ پرستاران در لرستان قصه‌گو می‌شوند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گلشن حسنوند کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان مدرس این کارگاه قصه‌گو ویژه دانشجویان رشته پرستاری در خرم‌آباد بود.

این دوره آموزشی طی چهار جلسه و در ۴ ساعت در اداره کل کانون لرستان و بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد و شرکت‌کنندگان در دو بخش نظری و عملی با این هنر آشنا شدند.

براساس این خبر گلشن حسنوند مدرس این کارگاه آموزشی تعریف قصه، قصه‌گو، قصه‌گویی، پیشینه، کاربردهای قصه‌گویی و قصه درمانی را با بیان مثال‌هایی مطرح کرد.

حسنوند این نکته را بیان کرد که با این هنر می‌توان با بیماران و همراهان‌شان ارتباط برقرار کرد. در ادامه گفت: استفاده از قصه برای ارتباط‌گیری با مخاطب، باعث آرامش می‌شود. همچنین در روند بهبود بیمار تأثیرهای مثبتی خواهد داشت.

وی در ادامه در مورد شروع و پایان‌بندی قصه در ارتباط با بیمار به‌ویژه کودکان، مطالبی را مطرح کرد. تشریح قصه‌گویی با ابزار، چگونگی کاربرد آن در پرستاری و ارتباط با مخاطب پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این دوره به صورت عملی با مواردی آشنا شدند. شناخت زبان بدن، حرکت‌های چهره مخاطب و تاثیر آن در این روند از مواردی مورد نظر بود.

این دوره آموزشی قصه‌گویی به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد. در این کارگاه بیش از ۳۰ دانشجوی رشته پرستاری حضور داشتند.