انتشار راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

توسط کانون پرورش فکری استان تهران صورت گرفت

انتشار «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران»

 

انتشار راهنمای کانون

انتشار راهنمای کانون پرورش فکری کتاب «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران» به همت کانون پرورش فکری استان تهران سال ۹۸ به چاپ رسید و در مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.

کتاب «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران» به همت کانون پرورش فکری استان تهران سال ۹۸ به چاپ رسید و در مدارس، مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان تهران و بخش عمده ای از مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.
انتشار راهنمای کانون پرورش فکری  این کتاب که زیر نظر شورای سیاستگذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در ۵ بخش تألیف شده است؛ کودکان، نوجوانان و والدین آنها را با فعالیت هایی که در مراکز استان تهران مشغول به کار هستند، آشنا می کند. بخش اول کتاب به توضیحاتی در رابطه با ماهیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان مراکز و مهارت های ایشان و آموزش های در نظر گرفته شده برای اعضا می پردازد.
در بخش دوم با عنوان «یافتن، شناختن، ساختن» اعضای کانون مطلع می شوند که چگونه می توانند اوقات خود را با برنامه هایی چون قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحث های آزاد، معرفی وقایع و شخصیت ها، معرفی سرزمین، نشریه نگاری، تحقیق و پژوهش، مسابقات فردی و گروهی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، سرودخوانی، آشنایی با قرآن، احادیث و احکام، فعالیت های علمی، اردو، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، کارگاه های نوشتن خلاق، شعر، داستان، موسیقی و … به صورت مفیدتر پر کنند و در انجمن های تخصصی نجوم، ادبیات، نمایش و نقاشی حضور جدی داشته باشند.
کتاب مذکور در بخش سوم که «علم، هنر، اندیشه» نام دارد برخی مراکز کانون استان تهران را که به صورت تخصصی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند معرفی می کند. برای مثال مراکز شماره ۱۱، ۲۰، ۲۱، ۲۴ و ۴۰ با عنوان فراگیر علاوه بر اعضای

 

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط:

۴ کتاب جدید از ماکس فلت‌هاوس منتشر شد

لاک‌پشت پرنده ۱۲ اسفند اهدا می‌شود

کارهای فرهنگی برای کودکان توجه ویژه ای داشته باشیم