کتاب ها را در خانه‌ها زندانی نکنیم

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۴۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، اظهار کرد: بحث اهدای کتاب یک سنت دیرینه است که از سالیان گذشته در استان زنجان نیز برگزار می‌شود و افراد کتاب‌های اضافی خود را که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، به کتابخانه‌ها اهدا می‌کنند.

وی افزود: زندانی کردن کتاب‌ها مسئله خوبی نیست و بهتر است به جای آن کتاب‌ها را اهدا کنیم تا همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و همه مردم در هر جایی که احساس کردند کتاب اضافی دارند، می‌توانند آن را به کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مردم (پیر، جوان و کودک) بدون محدودیتی می‌توانند از کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند، کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای اهدای کتاب است تا همه بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

نیک‌بخش با اشاره به اهدای ۱۴۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان در سال گذشته، ادامه داد: بیشتر این کتاب‌ها به مناطق محروم و مناطقی که از لحاظ کتاب محدودیت دارند ارسال می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد و برای دریافت کتاب‌ها هیچ محدودیتی در کتابخانه‌ها وجود ندارد و کتاب‌هایی که قابلیت استفاده ندارند، تبدیل شده و کتاب جدید خریداری می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت کتابخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های استان تعطیل بوده و فعالیت حضوری در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فعالیت‌ها  همچنان به‌ صورت مجازی تا تغییر وضعیت ادامه دارد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

پیامکی کتاب به امانت بگیرید

کتابخانه اسرار آمیز بابل

کودکان راه و روش زندگی را با کتاب خواندن می‌آموزند