معلولیت شدید و خیلی شدید ۱۷ هزار نفر در ایلام

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: از مجموع حدود ۱۷هزار فرد دارای معلولیت در این استان، ۱۰هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

«زهرا همتی» در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت:  از مجموع حدود ۱۷هزار فرد دارای معلولیت در این استان ۱۰هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

وی با بیان اینکه موانع توانمندی‌ افراد دارای معلولیت زیاد است، تصریح کرد: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

دکتر «محمدزارع» مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد:  یکی از مهمترین کارهای این ستاد  پرداخت۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد بوده و  همه ارگان ها باید برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند.

همچنین «مجتبی ابراهیمی» معاون اجتماعی بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز  در افزود: هدف از اجرای این طرح اینست که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه  در اجرای این طرح چنانچه کودکان زیر پوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند بصورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵خرداد از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

با معلولیت زندگی را برای هم سخت‌تر نکنیم