درخواست حمایت از اوکراین در نمایشگاه کتاب لندن

رئیس انجمن ناشران و کتاب‌فروشان اوکراین در نمایشگاه کتاب لندن از ناشران بین‌المللی خواست از نویسندگان اوکراینی حمایت کنند.

به نقل از نشنال،‌ «الکساندر آفونین» رئیس انجمن ناشران و کتاب‌فروشان اوکراین در پیامی در نمایشگاه کتاب لندن از ناشران بین‌المللی خواست حق چاپ آثار نویسندگان اوکراینی را خریداری کنند.

«آفونین» روز سه‌شنبه در قالب پیامی ضبط‌شده از خسارتی که به صنعت نشر اوکراین در پی جنگ روسیه و اوکراین وارد آمده سخن گفت.

او بیان کرد: «شرایط کنونی برای صنعت نشر اوکراین بسیار دشوار است. بیش از دو سوم از ظرفیت اصلی نشر این کشور اکنون در منطقه جنگی است… اغلب انبارهای کتاب‌های چاپ‌شده یا بر اثر بمباران ویران شده‌ و یا قابل دسترسی نیستند… ناشران اوکراینی هیچ پول و کاغذی ندارند و با فقدان ظرفیت چاپ مواجه هستند. بنابراین از هرگونه کمک شما همکاران بسیار سپاسگزار خواهیم بود… این کمک می‌تواند پول،‌ کاغذ خریداری حق چاپ آثار نویسندگان اوکراینی و ایجاد فرصت برای چاپ کتاب‌های اوکراینی در نشرهایتان باشد.»

«آفونین» همچنین از انتشاراتی‌های روس برای انتشار آثاری انتقاد کرد که در رشد بذرهایی که به نزاع امروز بدل شده است، تاثیر داشته‌اند.

او اظهار کرد: «آن‌ها بودند که در ذهن خوانندگانشان این ایده را به وجود آوردند که اوکراین کشور نیست و اوکراینی‌ها مردم محسوب نمی‌شوند و می‌توانند تحقیر و نابود شوند.»

«آفونین»‌ همچنین از اقدامات رویدادهای ادبی بزرگ همچون نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه کتاب کودک بولونیا برای تعلیق همکاری با سازمان‌های فرهنگی روس و لغو حضور آن‌ها در رویدادها حمایت کرد.

غرفه روسیه در نمایشگاه کتاب لندن نیز غایب است.

منبع: ایسنا