منتظر ابلاغیه‌های جدید آموزش حضوری هستیم

  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تاکید بر ارائه شیوه‌های مخصوص هر مدرسه برای شروع آموزش حضوری، گفت: تا پیش از این گفته شده بود که مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت از ابتدای آبان و مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز از ۱۵ آبان به صورت تدریجی آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد، اما اکنون منتظر ابلاغیه‌های جدید هستیم تا براساس آن و با اولویت سلامت دانش‌آموزان و معلمان عمل کنیم.

محمد علی واقعی، در پاسخ به تردیدها در مورد بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس استان،افزود: همه موارد با رعایت ضوابط ستاد کرونای کشور لحاظ خواهد شد و ما تابع قانون خواهیم بود.

وی افزود: تا پیش از این گفته شده بود که مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت از ابتدای آبان و مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز از ۱۵ آبان به صورت تدریجی آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد، اما اکنون منتظر ابلاغیه‌های جدید هستیم تا براساس آن و با اولویت سلامت دانش‌آموزان و معلمان عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به هر صورت بازگشایی‌ها با جمعیت بالای دانش‌آموزان نخواهد بود و برای آموزش حضوری تدابیری اتخاذ خواهد شد تا پروتکل‌ها به هر ترتیب رعایت شود.

واقعی با اشاره به توجه به آموزش‌های تلفیقی از ابتدای امسال، گفت: هر مدرسه شیوه آموزشی به خصوصی را با توجه به اقتضائات و شرایط دانش‌آموزان و محیط و معلمان به تصویب خواهد رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواستار همکاری بیشتر و مشارکت مضاعف اولیا در تکمیل فرایند واکسیناسیون دانش آموزان و ریشه کنی بیماری کرونا شد.

واقعی با اشاره به تأثیرات منفی جسمی، روحی و روانی غیر حضوری بودن کلاس‌های درس و تهدیدات خطرناک حضور مداوم و بدون نظارت دانش‌آموزان در فضای مجازی، اظهار کرد: درشرایط جدید، آموزش و پرورش نیازبه مشارکت بیشتر اولیا و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش درست کودکان و نوجوانان، در گرو هماهنگی و کوشش دو سویه خانه و مدرسه است، تصریح کرد: آگاهی بخشی اولیا به مسائل تربیتی، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روش‌های تربیتی وآموزشی در محیط خانه و مدرسه، تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و انسانی بین اولیای دانش آموزان و مربیان مدرسه، بهره مندی از امکانات اولیا برای تهیه و تکمیل امکانات آموزشی، پرورشی و بهداشتی مدرسه و پیشرفت دانش آموزان در مسائل تربیتی و تحصیلی و برطرف کردن نواقص موجود، از مهم ترین اهداف و رسالت‌های انجمن‌های اولیا و مربیان است که در دوران کرونا پررنگ تر شده است .

منبع: ایسنا

مرتبط:

کلاس اولی‌ها بیشترین نیاز را به آموزش حضوری دارند