والدین در خانه به فرزند خود مسئولیت دهند

 مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: والدین در خانه به فرزند خود متناسب با سن او مسئولیت و اجازه کسب تجربه و اشتباه کردن را بدهند.

زهرا یوسف نژاد  اظهار کرد: تربیت فرزندان سالم و خوشحال یکی از وظایف چالش برانگیز و البته بسیار لذت بخش والدین است.

وی بیان کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای شروعی خوب توسط والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است اما باید به این نکته توجه کرد که کودکان با شخصیت ذاتی خود وارد دنیا می‌ شوند و این وظیفه والدین است که رابط بین آنها و جهان باشند.

یوسف نژاد خطاب به والدبن گفت: فرزندان خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشید چرا که اساس رشد عاطفی سالم در کودکان، احساس دوست داشتنی بودن است و این اطمینان را به فرزندان خود بدهید که شما آن ها را به خاطر آنچه هستند دوست دارید نه به خاطر عملکرد خوبشان.

وی از والدین خواست که به فرزندان خود اجازه کسب تجربه و اشتباه کردن را بدهند و افزود: ایجاد مانع در انجام مهارت های مختلف باعث تضعیف اعتماد به نفس و افکار منفی در فرزند خواهد شد بنابراین اجازه دهید فرزندتان به تنهایی بازی کند و یا کارهای شخصی را با رضایت خاطر انجام دهد.

یوسف نژاد عنوان کرد: در خانه به فرزند خود مسئولیت دهید و از او بخواهید در کارهای منزل متناسب با سنش به شما کمک کند چون این کار باعث می شود احساس کند عضوی توانمند از خانواده است.

وی همچنین درخصوص اهمیت تعیین نظم و محدودیت برای فرزندان گفت: تعیین نظم و محدودیت باعث می شود کودک احساس امنیت کند همچنین با اجرای قانون، کودک مهارت های مهمی مانند خودکنترلی و تحمل ناامیدی را می آموزد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مذاکره منجر به مفاهمه میان والدین و دختران