دانش آموزان مهم ترین سرمایه جامعه و محور یادگیری هستند

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس کردستان، در آئین نمادین بازگشایی مدارس استان که در سنندج برگزار شد، دانش آموزان را مهم ترین سرمایه جامعه و محوری یادگیری دانست و گفت: خودباوری و تلاش شما باعث موفقیت و تحقق اهداف است.

رخساره فضلی، امروز شنبه (۳ مهرماه) در مراسم بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج برگزارشد؛ تقارن آغاز سال تحصیلی با دفاع مقدس را تبریک گفت و از اینکه در استان فرهنگی کردستان به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش حضور یافته است ابراز خرسندی کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه کردستان در سطح کلان جزو یکی از موفق ترین و بهترین استان های کشور است.

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان با بیان اینکه در کنار معنویت موضوع هویت ملی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس، ما ایرانیان باید در برابر شهیدان و رزمندگان متواضعانه سر تعظیم فرود آورده و از تلاش آنان قدردانی کنیم و بگوییم که اگر امروز ایران، مقتدر است و به سوی پیشرفت و سعادت و توسعه گام برمی دارد مدیون فداکاری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی شرایط بسیار خاصی دارد، عنوان کرد: با ورود به قرن جدید قطعا نمی توان با روش های قدیمی و سنتی دانش آموزان امروز را برای ایران فردا تربیت کرد و قطعا همه ما نیازمند این هستیم که بازبینی، بازنگری و باز آفرینی داشته باشیم و در این فرایند مهم ترین سرمایه ها و اصلی ترین نیرو های ما دانش آموزان هستند.

نماینده وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان در ادامه سخنان خود گفت: دانش آموزان عزیز، همه تمهیدات برای آغاز سال تحصیلی، ساماندهی نیروی انسانی، آماده کردن کتاب های درسی، آماده کردن شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و حضور مسئولین در این مراسم فقط به احترام دانش آموزان است و ما قدر دان شما هستیم و می دانیم که چقدر بار ارزش هستید ولی شما هم باید قدر خودتان را بدانید.

وی افزود: دانش آموزان عزیز، آینده کشور ما در دستان شماست، همه مسئولین حاضر در این جمع روزی دانش آموز بوده اند و در آینده هم تعدادی از شما به عنوان مسئول در جامعه حضور خواهید یافت.

فضلی هم چنین گفت: مدرسه و کلاس،  امروز جایی است که آینده ایران در آن ترسیم ، و توسط شما دانش آموزان با حمایت معلمان و مدیریت مدیران و معاونین و همراهی مربیان در مدرسه ساخته می شود و از دانش آموزان خواست که قدر لحظه های حضور خود در مدرسه را بدانند.

وی با بیان اینکه با آموزش در فضای مجازی فرصت های زیادی را در فضای واقعی از دست می دهیم، افزود: چه در فضای مجازی و چه در کلاس های حضوری، محور یادگیری شما دانش آموزان هستید و تا شما نخواهید چیزی را یاد نخواهید گرفت.

وی باورمندی به پیشرفت و ترقی را عامل موفقیت دانش آموزان دانست و گفت: اگر به یادگیری به عنوان تغییر، باور داشته و هدفمند حرکت کنید، بدون شک به هدفتان خواهید رسید و در این مسیر باید قدردان الطاف الهی باشید.

فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت شروع سال تحصیلی جدید، نسبت به سال های قبل،گفت: خانواده آموزش و پرورش به عنوان یک ابر سازمان، تا چند ماه گذشته، مسئول آموزش کودکان از چهار سال تمام تا پایان دوره متوسطه بود، ولی امروز مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان از تولد تا پایان دوره متوسطه به آموزش و پرورش واگذار شده است و این اتفاق خاص در تاریخ مکتوب ما خواهد ماند و آیندگان به این اتفاق تاریخی به خود خواهند بالید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه همگان را به کودکان زیر شش سال جلب کردند، تصریح کرد:  نتیجه تاکید معظم له این است که ما سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز می کنیم که کودکان زیر شش سال به عنوان کودکان پیش از دبستان ، کودکان دبستانی و دانش آموزان دبیرستانی به عنوان خانواده وزارت آموزش و پرورش و ذینفعان ممتاز درجه یک محسوب می شوند و همه ما در خدمت کودکان هستیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ضرورت ایجاد زمینه آموزش حضوری برای دانش آموزان