مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل در خراسان‌ جنوبی چیست؟

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، فقر فرهنگی، فقر مالی، بی‌سرپرستی و بد سرپرستی را چهار عامل مهم و تأثیرگذار در ترک تحصیل دانش‌آموزان استان برشمرد.

محمد زمانی، در اولین نشست مجمع عمومی خیرین حامی بازماندگان از تحصیل که به منظور تعیین ارکان مجمع تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی در آموزش و پرورش بازگشت همه کودکان بازمانده از تحصیل به کلاس درس و ترک تحصیل است.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وی برتلاش اعضای مجمع در حمایت و جلب مشارکت خیرین به منظور جذب و ارتقای سطح مهارت‌های کودکان بازمانده از تحصیل استان تأکید کرد و افزود: اهداف این مجمع، فراهم کردن امکان ادامه تحصیل، کشف، شناسایی و هدایت استعداد ها در زمینه کسب مهارت و حرفه آموزی موثرومنتج به اشتغال مولد، در افراد دامنه آموزشی واجب التعلیم، گروه سنی ۷ تا ۲۰ سال، دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه است.

زمانی، همکاری سایر نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکل این کودکان ضروری و بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک فعالیت مجمع به منظور حمایت از دانش آموزان  تارک و بازمانده از تحصیل یا حرفه آموزی به آنان، به صورت رسمی آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ارائه خدمات حضوری و مجازی ترکیبی به پیش دبستانی ها

ویژگی مشترک قهرمانان ورزش دنیا!

پوشش تحصیلی دختران در مقطع ابتدایی ۹۷ درصد است