اجرای ویژه برنامه‌هایی دهه کرامت در فارس

مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: امسال برنامه های متنوعی به مناسبت دهه کرامت با شعار “خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)” و به صورت بسیار باشکوهی برگزار خواهد شد.

سید مجتبی علوی اردکانی پنجشنبه ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: دهه کرامت امسال از روز شنبه ۲۲ خرداد، مصادف با اول ذی القعده، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود؛ ششم ذی القعده به نام روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است و اول تیرماه هم ۱۱ ذی القعده و ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج را گرامی خواهیم داشت.

علوی با یادآوری اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال با توجه به شرایط بهداشتی و کرونایی برگزار و از بستر فضای مجازی و امکان پخش از شبکه استانی، استفاده مطلوب می شود، گفت: برای اجرای برنامه‌های این دهه کمیته‌های هشتگانه متشکل از ۳۲ نهاد و سازمان ایجاد شده است

نماینده استانداری فارس در ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان با یادآوری اینکه برای هر روز این دهه، نامی خاص درنظر گرفته شده است، گفت: برنامه های این دهه از ساعت ۱۹ و ۳۰ روز جمعه ۲۱ خرداد با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری جناب آقای حمید شاکرنژاد در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز و با تجمع بانوان احمدی در حرم شاهچراغ(ع) و تجلیل از دختران موفق اسلامی در روز شنبه ادامه خواهد یافت.

او از برگزاری برنامه‌های ورزشی، خوشنویسی، شب شعر و … تلافوت قرآن در مساجد و امامزاده‌ها و … به عنوان بخشی از برنامه های این دهه یاد و اهدای هدیه به متولدین روزهای میلاد حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت احمدبن موسی(ع) که به نام این بزرگواران نامگذاری شوند را به عنوان یکی از برنامه ها ذکر کرد.

به گفته علویآذین بندی و چراغانی سطح شهرها و روستاهای استان، نصب پلاکارد و بنر در سطح شهر و نیز سردرب ادارات و سازمان ها با موضوع بزرگداشت و  گرامیداشت دهه کرامت ،از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود .

علوی گفت: در این ایام در بیش از ۱۲۰۰ مسجد در سطح استان برنامه های متنوعی برای هر چه با شکوهتر برگزار شدن دهه کرامت خواهیم داشت. که عمده این برنامه ها با هدف جذب کودکان و نوجوانان به فضاهای دینی و اعتقادی، برنامه ریزی شده است.

او از برگزاری جشن‌گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، توزیع کمکهای مومنانه، به عنوان دیگر برنامه های این دهه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر شیراز به واسطه وجود حرم حضرت احمدابن موسی شاهچراغ(ع) به عنوان‌سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی نامگذاری شده و یکی از کانون های توجه رسانه های ملی و صدا و سیما در این دهه این  شهر و حرم مقدس است، ویژه برنامه‌های از سوی این آستان مقدس برگزار می شود.

علوی یادآور شد که صدا و سیمای فارس نیز برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است و خاطرنشان کرد که اداره کل اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری نیز برنامه‌هایی را ویژه دهه مبارک کرامت، پیش بینی و اجرا خواهند کرد.

منبع: ایسنا