اولین نمایشگاه نقاشی مجازی «من پیروزم» در محک برگزار می شود

اولین نمایشگاه نقاشی مجازی با عنوان «من پیروزم» در تاریخ ۳ تا ۱۰ بهمن ماه با شعار «من یک هنرمندم و برای پیروزی کودکان مبتلا به سرطان تلاش می‌کنم» برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محک، نمایشگاه نقاشی شاگردان تارا بهبهانی در مؤسسه خیریه محک سنتی سالانه است. هر سال در اواخر فروردین ماه نمایشگاهی موضوعی از هنرجویان وی برگزار می‌شد ولی امسال زمان و نحوه اجرای این نمایشگاه با توجه به شرایط فعلی تغییر کرد و آثار هنرمندان کودک و نوجوان به صورت مجازی در وب‌سایت محک به مناسبت روز جهانی سرطان به نمایش درخواهد آمد.

تارا بهبهانی با اشاره به اینکه در طی ۱۴ سال گذشته این اولین باری است که این نمایشگاه بر خلاف سنت همیشگی خود در بهمن ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود گفت: دو عامل باعث شد تا نمایشگاه امسال در تاریخ همیشگی اجرا نشود. ابتدا شیوع ویروس کرونا و سپس شرایط جسمی من به دلیل ابتلا به سرطان. استقبال فراوان از دوره‌های پیشین نمایشگاه و تماس‌های مکرری که از دلیل برگزار نشدن نمایشگاه پرس و جو می‌کردند باعث شد تا هنگامی که از نظر جسمی شرایطی پایدار پیدا کردم، اقدام به تهیه مقدمات برگزاری نمایشگاه کنم. خوشبختانه آثار هنرجویان هم با سرعتی بیش از سال‌های پیشین آماده نمایش شد تا نمایشگاه به مناسبت روز جهانی سرطان برگزار شود.

بهبهانی با توجه به موضوع نمایشگاه امسال که «من پیروزم» است و علت انتخاب آن برای پانزدهمین دوره نمایشگاه‌اش به نفع کودکان مبتلا به سرطان، ادامه داد: در طی درمان بیماری‌ام، یکی از موضوعاتی که ذهنم را درگیر می‌کرد پاسخ این پرسش بود که آیا در نبرد با این بیماری پیروز خواهم شد؟ و بعد به مبارزه بی امان کودکان محک فکر کردم. تصمیم گرفتم پیروزی را به عنوان مضمون مشترک آثار نمایشگاه انتخاب کنم. کودکان پیروزی را دوست دارند. نگاه هر کدامشان به این مفهوم نیز متفاوت است. در طی صحبت‌هایم با شاگردان دوره اخیر می‌کوشیدم تا ذهن آن‌ها را به سمت رابطه پیروزی و کودکان مبتلا به سرطان هدایت کنم. هر کدام از شاگردانم که پیروزی‌های شخصیشان را توصیف می‌کردند با این سوال من مواجه می‌شدند که آیا تو هم می‌توانی با شرکت در این نمایشگاه به پیروزی کودکان محک کمک کنی؟

او در پایان گفت: این نمایشگاه بهانه ای است که دست به دست هم دهیم و به کوه های بالای اراج نگاهی بیاندازیم و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان را که استوار ایستاده ببینیم و چشمان امیدوار به آینده بیماران کوچکش را دریابیم و کمک کنیم تا مخارج سهمگین بیماریشان تأمین شود. نقاشان همراه من هم در کنار و همراه شما در این حلقه پیروز و امیدوارند که امسال هم با روش جدید برگزاری آنلاین بتوانیم گامی در جهت تحقق آرزوها و رویاهایمان، برای دوستان مبتلا به سرطان‌مان برداریم. دور نیست روزهای روشنی که پیروزی تمام کودکان مبتلا به سرطان را جشن می‌گیریم و واژه سرطان را برای همیشه از فرهنگنامه بیماری‌ها پاک می‌کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی محک، نمایشگاه «من پیروزم» از ۳ تا ۱۰ بهمن با شعار «من یک هنرمندم و برای پیروزی کودکان مبتلا به سرطان تلاش می‌کنم» در راستای کمپین انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) و به مناسبت روز جهانی سرطان، برای اولین بار پس از ۱۴ بار اجرا، به صورت مجازی در وب‌سایت مؤسسه خیریه محک (mahak-charity.org) برگزار خواهد شد. تمام عواید حاصل از این نمایشگاه صرف تأمین هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آلودگی هوا چه بر سر کودکان می‌آورد؟

با ویتامین‌های ضد سرطان آشنا شوید

این ۳ نوع سرطان در کمین کودکان